donderdag 5 januari 2012

Quest blijft op stal

Om te beginnen iedereen een goed 2012 en veel veilige kilometers , dit is ook de reden dat de Quest op stal blijft.
Normaal ga ik altijd met de fiets naar Heerhugowaard en heb ik de wind op kop of in de rug en kan dat geen kwaad.
Alleen op maandag ga ik naar Den Helder dan heb ik vaak de wind dwars op de fiets en dan is het een ander verhaal.
Het is een keer voor gekomen dat ik bijna van de weg ben geblazen met een wind kracht 9 en dat is toch schrikken en ben je blij dat je weer een behouden thuiskomst heb.
Ook komt alle zegen van boven zegen ze, maar vallende takken en ander rond vliegend materiaal zijn niet prettig.

de Quest veilig in zijn stal

De wind snelheid 59 Km/u

Stormschade
Hier nog een andere zaak stormschade, de trampoline die al 5 jaar in de tuin staat is aan de wandel gegaan en de ring buis waar het doek in zit is gescheurd.
Ook de droog molen heeft de nacht niet overleefd door het gewicht van de trampoline,straks de boel maar opruimen.
Het is jammer, maar het is  geen schade aan de woning met lekkage of andere nadelige gevolgen.
Vandaag heeft Pe ook zijn tv debuut gemaakt bij omroep Max er is een hele dag gefilmd 28-12 bij de Oliebollentocht.
Het item was op het einde van het programma, Pe kwam goed in beeld een mooie reclame voor ons veroers middel.
Het was wel jammer dat het maar enkele minuten duurde en er niet meer verteld werd, maar het was wel een positief stukje tv.
De velomobiel is eigenlijk alleen als hele mooie hobby beschreven, maar als woon/ werk fiets en de daarbij behorende mobiliteit problemen zijn niet besproken.
Mijn mening is dat afstanden binnen 20 en 30 Km prima te doen zijn, de praktijk leert als ik een keer per auto naar Heerhugowaard ga daar 35 minuten mee bezig ben.
Met de Quest tussen de 40 en 45 minuten de afstand is 22 Km en dan de besparing op jaar basis op de auto kosten is zon 2200 Euro ( volgens fietsenscoort)
En dan de niet te berekenen zaken zoals het plezier , in stand houding van conditie en sociale contacten die je maakt onderweg.

Tot volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten