vrijdag 27 januari 2012

Met de auto en oude herinneringen


een deel van de rijdende vloot van Koopman transport uit Opmeer

Vandaag een auto dag, mijn brandstof van de kachel was op met de auto naar Heerhugowaard en op de terugweg over Opmeer naar Koopman transport.
Daar liggen de Badger pellets opgeslagen van Installatie bedrijf E Leegwater uit Middenmeer, de Pellets worden uit Virton  in België opgehaald door Koopman transport.
De pellets zijn leverbaar in zaken van 15 Kg op een op een pallet, in een big bag of per bulk auto max. 50 kubieke meter





En dan nog een heel ander verhaal ik kreeg oude fotos terug die ik aan mijn oma had geven het huis waar ze in woonde word leeg gehaald.
Een mooie tijd met mijn vee ik had er 13 voor dat ik naar school ging verzorgde ik mijn vee en uit school weer.
Over dag deed een oom de brood nodige zaken even bij voeren en opstrooien van de nesten.
Matthijs 19 tussen zijn meiden

Het was ook een hele verantwoording op die leeftijd de zorg over levende wezens, ook op zondag na een stevige avond uit was ik in die tijd present.
Pinken zijn koeien van ongeveer een jaar oud, deze waren in de zomer gedekt bij 13 a  14 maanden oud en kalfden af rond het tweede levens jaar.







Op de foto hier boven was ik een jaar of 14 dus een dikke dertig jaar terug en zat ik op de KTS in Hoorn




 Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Beste Matthijs. Marian zei: " Is het Robert Long, Leonard Cohen " ! Toen ze haar bril erbij opzette, en je diep in de ogen keek wist ze het direct ! Mooie plaatjes ! Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen