donderdag 19 januari 2012

Contract onderwijs

De Quest gebeurtenissen liggen op een laag peil, ik heb nog wel een paar items in het hoofd,
Het weer is vrij somber de laatste dagen en dan zijn de foto's  ook minder, dus nu maar zaken van andere orde.
Ik werk bij Installatiewerk een opleidings bedrijf en een tak hiervan is contract onderwijs, daar kunnen bedrijven tijd in kopen om hun werknemers bij te scholen.
cursist aan het meten
Vandaag had ik twee mannen die in de toekomst onderhoud aan cv ketels en geisers moeten gaan uitvoeren.
De cursus  bestond uit het lezen van de gebruik/montage handleiding en het door meten van de componenten die in systeem van de vlam beveiliging zitten.
Want meten is weten en cijfers liegen niet en kan er actie worden onder nomen worden dat het toestel veilig blijft werken.
Als ik de mannen dan aan de slag zien gaan is als of ik in de spiegel kijk, ik was ook een montage man en dan moet je zomaar meten.
Daar moet dan flink mee geoefend worden na wat heldere uitleg en werking van het geheel  en in de loop van de dag stijgt het zelf vertrouwen en het inzicht,
Volgende week hoop ik dat er stukjes op plaats gaan vallen wat betreft het warmtepomp verhaal, Siebeleltron en Secoia komen langs .
Ik ben razend benieuwd wat ze te bieden hebben op een later tijdstip zal er weer een verhaal aan gewijd worden.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten