donderdag 16 februari 2012

Reigers




De winter maanden zijn zwaar voor deze vogels eerder heb ik al eens vermeld dat reigers op het land zaten te wachten op muizen.
Het oppervlakte water is nog steeds bevroren en het leven in de sloot staat ook op een laag pitje, dus weinig te eten.
Ik fiets al 10 jaar langs de Krusemanlaan in Heerhugowaard en het viel mij op dat op deze plaats elke dag een twintigtal reigers zitten.
Reigers zijn volgens mij vrij leerzaam en hebben gewoontes, ze krijgen daar te eten denk ik anders zie je er nooit zoveel bij elkaar.
Een paar honderd meter verder op heb je de Obdammerdijk daar zit een kolonie in een fruitboom elk voorjaar is het daar een drukte van belang.
Aan en af vliegende reigers met houtjes voor het nest en later met proviand voor de jongen, wat ik me afvroeg zouden ze van de zelfde stam zijn.





                           



Obdammerdijk

Reiger nesten in boom

Mayla
Mayla drie weken terug
Een week of drie terug heb ik geschreven dat mijn zoon een hond had aan geschaft en ik opa ben geworden na is er in drie weken tijd een hond bij gegroeid.
Het geeft altijd drukte een nieuwe hond zeker als ze jong zijn het zindelijk maken het leren van de huis regels enz.
het is een hond met een zacht karakter en volgzaam kan dus al los meelopen en zal je geen seconde uit het oog verliezen.
Ook is het beestje zeer gehecht aan gezelschap en vind spelende kinderen ook helemaal geen probleem.
wel is het een hele klus om smorgens mijn fiets schoenen aan te trekken ze heeft het voorzien op de veters

Met radio Veronica met het programma Somertijd op het hoofd is de 22Km zo afgelegd en voor dat je het weet staat de Quest weer op stal zeker met dit mooie weer.
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten