donderdag 29 december 2011

De Quest op nieuw test rubber

quest rondom op mtb banden
Bij thuis komst vond ik een stapel Desert wolf in de garage en ben er vandaag mee aan de slag gegaan.
De montage verliep voorspoedig makkelijk met de hand aan te brengen en zonder hoogte slag ( goed centreren )
De druk op 5 bar een half bar hoger dan aangegeven en rijden maar, en het viel niet tegen.
In Twisk is een klein rondje lang de water berging waar ik alle soorten wegdek tegen kom klinkers, asfalt en schelpen.
Ook stukken met prut, diverse rem proeven gedaan conclusie band remt goed en glijdt minder door op natte klinkers.
Het optrekken gaat ook vlot de band is soepel en drukt meer in elkaar bij scherp insturen dan dat ik gewend was.

Ook geeft de band op glad nat weg dek een licht brommend geluid en tot nu toe ben ik positief, verdere gegevens komen later.

Samen met de kat de blog bij gewerkt.


Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Hoi Mathijs,
    Ik begrijp dat Ivonne 'De Muis' minder fortuinlijk was...Sorry dat ik de vreemde slaapzak van 'mijn' mat af trok.
    Ik dacht namelijk net dat ik het gemis aan m'n luchtbed opgelost had. Voortaan wat eerder terrein-afbakenen, zo leer je bij!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen