maandag 23 januari 2012

Hoe gaat het met de test banden


Het was vandaag een rustige dag geen Den Helder maar Heerhugowaard, ik zit namelijk nog in de Or en er moest vergaderd worden.
wat me van middag op viel is dat de natuur zo hard gaat overal staan de krokussen en de narcissen boven de grond en niet te vergeten de sneeuw klokjes.
Met een ommetje naar huis via Opmeer,Spanbroek,Wadway, Wognum en langs de A7 richting Twisk.
Wat ik me thuis  af vroeg hoe gaat het met de test banden en een paar foto's van genomen om de slijtage van de loopvlakken te vergelijken.
Er zijn banden testers die alles precies op meten en vergelijken (Wim wat is het stil ) en kijken welke band de minste weerstand heeft.
Ik doe het heel anders net zo lang doorrijden tot een band af is, mogelijk met zo weinig lekke banden..
Een soort van duur test dus en daarna stuur ik ze terug naar Vredestein met een verslag per band.
Het schijn zeer nuttige informatie te zijn, het gewicht van de versleten band geeft aan hoeveel rubber  er van af gereden word.
Ook kan er beken worden hoe het carcas van de band zich houdt, uit deze gegevens halen ze ken getallen die gebruikt kunnen worden om de productie en de kwaliteit de bewaken.
Wat de lekke banden betreft gaat het goed geen last meer van gehad de laatste tijd, soms denk ik ook wel eens het is hard werken.
Ik denk ook dat het met de tijd van het jaar en de harde wind te maken heeft en ben niet ontevreden over deze banden keuze.
Ook collega Mark heeft een Desert wolf gehad voor de achter wiel van zijn Mango.


Desert wolf na 350 Km

Desert wolf nieuw
Black panther nieuw

Black panther na 1600 Km

 Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Kan me zo voorstellen dat het nuttige informatie over de banden is voor de bandenfabrikant. Klinkt als een heerlijke tocht vanuit Heerhugowaard.

    BeantwoordenVerwijderen