maandag 16 januari 2012

Het was weer een genot..... om te fietsen

Van morgen was alles wit en het was even wenen aan de temperatuur , maar goede te doen.
Net voor Van Ewijcksluis kwam ik een kanjer tegen op een bukker in een korte broek een bikkel bij 3 graden onder nul.

Toen het licht werd was alles wit

Op de weg naar huis achter Cees aan
 Het eerste stuk samen met Cees op gereden , Cees ging richting de korteafsluit dijk en ik ging rechtsom langs het Amstelmeer.
Cees onder race kap


Het voormalige joodse werkdorp

Het Joods Werkdorp werd in 1934 gebouwd in Slootdorp in de Wieringermeer voor de opvang van zo’n 300 jonge Joodse vluchtelingen uit Duitsland en Oostenrijk. In 1941 sloten de Duitsers het kamp en werden de bewoners naar Mauthausen weggevoerd. 187 bewoners hebben de oorlog niet overleefd.
Het hoofdgebouw in het dorp werd door de bewoners zelf gebouwd en heeft nu grote monumentale waarde. De werkgroep Breed heeft voorgesteld het Joods Werkdorp her te bestemmen als een museum en beeldentuin voor moderne beeldende kunst, herinnerings- en historisch centrum met doorzicht naar de toekomst.
Het lijnenspel van het vliegverkeer bij ondergaande zon foto 1

foto 2

Aan de Kolhornder weg werd het gazon besproeit...... bescherming tegen vorst ?

 Na het afscheid van Cees zat ik al vlug in de Wieringermeer het likt een heel groot leeg stuk en er is van alles te zien.
De wintertarwe waar ik vorige week over schreef was nu in trek bij de ganzen en hazen 5 bij elkaar.
Misschien alweer bezig met de volgende generatie, nog enkele fazanten en een buizerd gespot.
Later viel het oog op een tuin die werd beregend of het nu het testen van de installatie was en een ander doel daar kan ik de vinger niet op leggen.
ook was er in de lucht alles beleven een oranje gloed en heel veel vliegtuig strepen een schouwspel om naar te kijken met een verre horizon.
Ook was het vandaag fris gebleven er lag nog ijs op de plassen en in sloot, ook de daken aan de schaduw kant waren nog wit.

Het moto van dit verhaal is als je van de kleine dingen kan genieten, geniet je heel veel en vaak.
Na 84 Km parkeer ik tevreden de Quest in de garage en ik kan bijna aanschuiven aan tafel.


Tot de volgende keer




Geen opmerkingen:

Een reactie posten