vrijdag 15 maart 2013

Nieuwe pellets aangekomen

Keurig een telefoontje een half uur van te voren.
Aaan het einde van de middag kreeg ik een telefoontje uw pellets worden over een half uur bezorgd van Beers uit Winkel.
Ik had daardoor nog even de ruimte  om de oplsag plaats te reorganiseren dat had ik eigenlijk voor het weekend in de planning opgenomen.
Toen de Pellets waren aangekomen begon de inspectie van het nieuwe product het eerst was sat er meer aandacht was besteed ten opzichte van de Flora fire pellets.
De zakken zijn van dikker plastic en er was er niet eentje stuk en bij Flora fire was dit ander op twee pellet waren het er zeker een dozijn.
Dat is vervelend als je een zak pakt en je begint te strooien ook het formaat is ander deze zken zijn langer.
Dit kan een voordeel zijn bij het storten in een kachel met een niet te breede klep.
Daarna de pellets aan de week proef onderworpen na drie minuten viel op dat de Westerwalder flink was gegroeid.
Wel was de kern nog flink hard ingeweekt voelde de pellet zeer hard aan en dan zit er veel brandbare pellet in.
De verbrandingswaarde is ook 0,2 Kw meer tegen over 5 van de Flora fire 5.2 dus nu maar afwachten hoe het verbranding proces verloopt.
Uit mijn agrarische verleden weet ik nog dat witte zaagsel duurde was dan de bruine en meer vocht opname had.
Het werd gebruikt als strooimiddel in de ligboxen om de koeien droog een schoon te houden , ja en mijn test is alleen omte kijken hoe hard de persing is.
Over 14 dagen is de ronde van Texel geweest op Kees van Hattem zijn blog las ik dat het de tiende editie was en dat kan kloppen.
Ooit begonnen als Twisker ligfietsclub samen met Nico Steur op open liggers.
Het is de achtste keer dat wij met aanhang op stap gaan , ik heb goed weer besteld en nu maar afwachten of we dat toe bedeeld krijgen.


Dat ziet er goed uit

Links Flora fire en links Westerwalder pellets 1minuut geweekt

.

Na drie minuten

Ondanks de volume vergroting nog een harde kern

Flora fiere ook hard minder los geweld
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten