woensdag 6 maart 2013

Bijna banden pech

Het begin van ellende
Ik had van middag het plan om een eindje om te rijden maar op het nieuwe fietspad wat het net als of ik over de middenlijn heen reed.
Dit was niet het geval even stoppen en bij controle bleek er een hobbel op een van de voorbanden te zitten.
Het ommetje daar heb ik vanaf gezien en ben de kortste weg naar huis gegaan , als je niet tijdig in actie komt loopt het uit op een ploffer.
En daar zitten nadelen aan het tijdstip komt nooit uit en dan nog het gevaar voor beschadigen van je Quest en je zelf.
Een langzame leeg lopende band voel je aan komen doordat de voortgang meer inspanning kost en dan stop je vanzelf met fietsen.
Ik heb van de winter niet stil gestaan met banden pech dus het valt allemaal mee met het test rubber van Vredestein , deze band is 4100 km zonder lek mee gegaan.
Ook was er nog een spaak gebroken de vierde in 20000 km ik heb hem vervangen zonder het wiel te demonteren.
Ik had de spaak een kromming gegeven vooraf en kon hem er zo weer tussen vlechten , het kon nog net voor het eten.
Met de Black panhter heb ik zo rond de 6000 KM af gelegd en twee maal lek gereden een doorn en een draadje van een staal borstel waren de oorzaak
Ende ander voorband heeft ook en dikke 4000 Km afgelegd , zeker met de  slechte  wegen in de Wieringermeer  .

Het leed vanaf de binnen kant

En tot slot ook nog een stukke spaak
Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Zo te zien een van buiten naar binnen geplaatste spaak op de binnenste flens ? Je ziet aan de spaak ernaast dat de "elleboog" niet tegen de flens aan zit en da's het probleem. Oplossen met een spaakringetje en gedaan met de spaakbreuk is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen