donderdag 28 maart 2013

Ronde Texel 2013 op halve kracht

De plaatselijke Brom Snor  
Het zit er weer op de jaarlijks Ronde van Texel ik geloof de tiende keer en de achtste keer met extra aanhang.
De eerst e twee maal ben ik met Nico Steur geweest het andere lid van de Twisker ligfiets club maar deze had een andere planning.
Het regende gisteravond nog afmeldingen maar over belangstelling mocht ik niet klagen 19 stuks totaal waarvan 1 met een open fiets.
Cees en ik gingen eigelijk in mineur de boot op we hadden onze Muis nog niet gezien en we hadden ons er al op verheugd .
Op het het nippertje werd onze wens toch nog vervuld en Muis en hond Astra met een idee rij het rondje eiland een keer andersom .
Dit in verband met de wind en ja met oplopende mannelijke hormonen kan je dat niet weigeren en het is zo gegaan.
Al zoekende en totaal afwijkende route gefietst en gelukkig was Martin ook mee deze man komt vaker op Texel en wist de weg goed.
Ongevraagd was hij de road master bedankt voor deze bijdrage op deze manier wordt het op het oog het zelfde ronde niet saai .
Even later begon het ook nog te sneeuwen tijdens de OBT hebben we minder kou en neerslag gehad , als je de kou niet meerekent was het een perfecte tocht.
Cees weer volledig op dreef met De Muis
Soms werkt een deelbare tegen

Het laatste bakkie bij Pe
Op de terug weg in midden meer kreeg George ruzie met zijn ketting wiel , maar na de koffie was de plaatselijke brom Snor het nie een met onze route keuze.
De fietspaden in Hollands Kroon en ook in Middenmeer zijn gewoon KUT  (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ) dus reden we op de rijbaan .
Dat was de eerste fout en de tweed maal was over een voetgangers pad weer mis en hijkwam achter ons aan.
Als ik alleen had gereden had hij me bekeurt , maar Brom Snor zag denk ik toch wel tegen als dat schrijfwerk op .
Wat een mazzel en weer leuk om over te schrijven op mijn blog , iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende Ronde van Texel 2014.

Onze Muis

Wachten op de boot

Onze Stokkel en hoofd sponsor
Toen was er koffie op de Cocksdorp getrakteerd door Arnold hij had de 19000 Km erop zitten met zijn Quest  een  reden om een feestje te vieren, van een ieder bedankt voor het lekkers.
Lekker even uit zakken op de boot


Het bewijs we zijn er weer geweest
Tot de volgende keer

7 opmerkingen:

  1. Matthijs,
    Dank voor de leuke dag veel gezien lekker gefietst en heel veel gelachen
    en kan ik me al aanmelden voor 2014?
    George

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag allemaal. Volgend jaar valt goede vrijdag op 18 april. Met Pé afgesproken dat we het Rondje Texel samen binnenkort gaan rijden. Gaat Sebastiaan dan ook mee ? Groeten en een vrolijk Pasen. Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Matthijs,
    Een beetje kou, een beetje wind, een beetje zon en een hele club gezellige ligfietsers. Een prima manier om een fietsdag in te vullen. Een het was leuk om allerlei van weblogs beroemde personen in het echte te zien.
    Dank voor de organisatie en tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag allemaal,

    daar ga ik van leven en welzijn weer helemaal van uit, 18-4 is de volgende ronde.

    bedankt allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag allemaal,

    ik heb genoten van de rit en jullie gezelschap. Tot ziens op CYCLEVISION ?

    Groeten,
    Arnold

    BeantwoordenVerwijderen