zaterdag 10 maart 2012

Banden wissel

Ik had eigenlijk met de kinderen voor de laatste keer naar de schaatsles gemoeten, maar mijn vrouw wilde ook een keer kijken en de auto zat vol.
Dus daarom had ik de gelegenheid om de winter banden te wisselen voor de Pm die ik 28-11-11 had verwijderd.
De rechter band had er 773 Km op zitten en de linker 329, met de Desert wolf had ik 2000 Km afgelegd zonder lekken.
De band is op zich goed bevallen, goed om te leggen, koers vast, laag gewicht, en de rol weerstand is gevoels matig niet verkeerd.
Als voor band is hij misschien minder geschikt, Maar voor 20" achterwiel Velomobielen is het een aanrader.


rechtsvoor

linksvoor

spaak breuk rechtsvoor
Door de verplichtingen van middag kon ik de spaakbreuk niet verhelpen, dus dat word volgende week het wiel uitbouwen.
Dan is het ook mooi de gelegenheid om de remmen eens te controleren en te ontdoen van winter vuil , ook de velglinten hebben hun beste tijd gehad.
Het is de tweede keer al dat er spaakbreuk is rechts en de banden zijn ook meer versleten, zou de rechter kant hoger belast worden ?
Pm weer gemonteerd
Deze week nog maareven door rijden voor de banden op 6 bar en achter op 3 bar, deze was terug gelopen naar 1.8 bar.
Ik ben benieuw of er weer meer snelheid in zit naar Den Helder aanstaande maandag , straks eerst maar even naar de prijs uitreiking van het jeugdschaatsen zal er nog een Leegwater in de prijzen vallen.

Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Hallo Matthias.

    Als ik jou was zou ik je sporing maar eens nakijken. Aan de slijtage van je banden te zien, klopt die nl. niet.
    Ene band is verder versleten, waarschijnlijk heb je last van uitspoor. Kost een hoop energie en banden.

    Gr. Peter de Rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik las net deze oudere post. De spaakbreuk komt me bekend voor: ik loste die definitief op door spaakringen te plaatsen. Waren altijd dezelfde spaken die braken, namelijk op de binnenste flens en met de kopjes naar buiten.
    Groeten Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag jan,

      Er zijn maar drie spakken stuk gegaan op 20.000 Km valt dus erg mee.
      Ook gezien mijn gewicht en de extra belasting die daar door op de spakken komt.
      Kom je ook nog op de OBT 2012 in Zwolle ?

      Groeten Matthijs

      Verwijderen