zaterdag 24 maart 2012

Wordt twisk het Slochteren van Westfriesland ?

Gister viel er een brief in de bus met deze info, er is mogelijk een gasveld en er we willen gaan proefboren.
Ik denk dat de locatie zin 300 meter van mijn huis is verwijderd, het kan geen toeval zijn er is een paar jaar terug al een verhard pad gemaakt.
Onder het mom van recreatie wordt alles ontsloten met fietspaden en agrarische wegen, zonde voorheen ging ik nog wel een een avond met een hengel langs de sloot kant zitten.
De sloot is er nog steeds, maar er zijn overal en altijd mensen en als je dan even rustig alleen wilt zijn kan dat op deze manier niet meer.
Ook wordt het dan makkelijker om dit soort activiteiten te ontplooien, je kan er voor of tegen zijn maar de honger naar fossiele brandstof is groot.
Ik denk dat de beslissing of het wel of niet doorgaat alleen maar kan rekken, afwachten dan maar wat de toekomst brengt.
Een boortoren in de achtertuin


De gevolgen

wat gaat er gebeuren

Wim straks eiland bewoner af ?
dan is het boven getoonde kranten artikel ook zon geval, Het eiland de Woude in het Alkmaardermeer wel of geen vaste verbinding.
Ik denk dat de bewoners zelf voor de rust kiezen ze weten niet beter altijd met het pont naar de overkant.
Als er wel een brug komt is het hele wegennet ook niet in gericht op het verkeer, dat nu bestaat uit een enkele voertuigen van de bewoners en een bedrijf wat zijn diensten verleend.
Ook maar afwachten of Wim straks een vaste verbinding heeft en zij pakketjes niet elders hoeft te halen.
Bereikbaarheid is mooi maar het is gedaan met de rust.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten