dinsdag 13 maart 2012

Blij dat ik dochters heb

De frames voor de solar panelen zijn geschilderd staan op wielen en we hebben voor de kleur groen gekozen in verband met het natuurlijke karacter van het project.
Ik hoop de van de week de laatste onderdelen worden geleverd, dan kunnen we verder met het maken van de opdracht.
Gisteren had ik beschreven dat ik op het oude niveau zat, maar de remmen waren dat niet meer.
Als je met snelheden tot zon 50 Km en met140 Kg totaal wil stoppen dan moet er nog gebeuren om tot stilstand te komen.
Thuis gekomen heb ik mijn dochters gevraagd om een oud flesje nagellak de remmen afgesteld en vastgezet met nagellak.
Dit gebruik ik sinds ik deze Quest heb en bevalt me uitstekend, de verstelling verloopt niet en het makkelijk los neem baar.
Werken met contra moeren is een optie,maar dan moetje de handel eerst los maken en omgekeerd en smeren is makkelijker.in mijn vorige  Quest gebruikte ik een binbandje en daarmee trok je de afstelling scheef en dat wilde ik niet meer,dus oude nagellak is een uitkomst.
Nu ruikt het bijna weer naar verbrand rubber als ik een noodstop maak met de 90 mm trommel  remmen.
De solar panelen krijgen al kleur


Nagellak een perfect borg middel

De stel schroeven met een nieuw kleurtje

Weer goed remmen
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten