zondag 23 juni 2013

Weer als nieuw

Machet oud en nieuw ook wel krimpkous genoemd
Gister morgen om 10.30 melde George zich en volgend goede gebruik eerst koffie en daarna de nieuwe onderdelen samen in de Quest te zetten.
George wilde het in en het uitbouwen van de veerpoten nog een keer zien en een derde hand kan soms heel erg makkelijk zijn.
De rechter veerpoot had nog wel wat te lijden gehad van een Leek manchet met het gevolg dat de nylon geleidingsbus geheel was doorgesleten en het verchroomde gedeelte was geoxideerd.
Dus er is een nieuw binnenwerk gemonteerd met een nieuw manchet , dus dat zou weer garant moeten staan voor vele comfortabele kilometers.

De oude en de nieuwe veerpoot
Ook was er slijtage aan de buiten kant van beide veerpoten door de remkabels, dit is een kwaal die ik bij de 278 ook al had.
Ik heb er nu overzet stukken over heen gezet gemaakt van Aluminium plaat met een dikte van 0,8 mm . nu maar kijken hoe lang het duurt voor dat deze zijn doorgesleten .
de veerpoten zijn bedekt en hoop dat het de levens duur verlengt , voor het kerst reces wil ik de kabels vervangen en zal ik berichten hoe het met de overzet stukken gaat.
Ook ik heb er weer van geleerd ik had niet het M8 draad eind van de nieuwe veerpoot geprobeerd en kreeg de moeren er met geen mogelijkheid op.
Je hebt dan het end in het zicht en je kan de hele boel weer uitbouwen en gelukkig had ik een M8 snij ijzer met wringer en kon de draad gangbaar maken.
Onder het motto leer van een ander zijn fouten probeer het eerst , van morgen een test rit gemaakt en de fiets reed weer als nieuw .
Behalve de teller deed het niet meer dat word solderen of een nieuwe bestellen ook een kwaal die ik bij divers Quest collega's hoor.

Ook was er slijtage aan de buiten kant
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten