donderdag 2 januari 2014

Een klein rondje om

Medemblik vanaf de Koggenrandweg
 Vandaag was de zin en de tijd er om even en rondje om te gaan het was lekker weer en besloot eerst naar Medemblik te fietsen en vervolgend achter de dijk om naar Aartswoud .
Vandaar naar Hoogwoud, Opmeer , wognum ,Beningbroek , Abbekerk en Twisk een mooi rondje met een ongemak .
De pas gemonteerde Cateye stopte er mee de teller kreeg geen ontvangst van de opnemer , onderweg nog geprobeerd om het magneet beter af te stellen.
De teller kwam niet in bedrijf naar huis gereden en de handleiding nog even door gelezen en ook nog gekeken of ik de Kilometers kon invoeren.
Ik heb dit niet terug kunnen vinden , wel dat de batterij leeg kon zijn en en dat de opnemer en teller 20 tot 70 cm uit elkaar mogen zitten.
Dit is dan bij een recht op fiets en hier zit nog wat glasvezel tussen , onder het motto meten is weten de boel uitgebouwd en de Batterij doorgemeten.
Het verschil met de oud en een nieuwe versie is minimaal , wel had ik de oude sensor laten zitten deze heb ik vervangen door de nieuwe.
ook de afstelling opnemer en magneet is nu een stuk beter en vervolgens heb ik de teller dichter bij de opnemer geplaatst,
Nu hopen dat het goed blijft werken zo , anders is dit geen goede actie geweest om draadloos te gaan.
Van de week ook nog maar een test rit maken , de benen zijn hersteld van het OBT avontuur .

De Amtenaar

Aartswoud

Spanning oude battery

Spanning nieuwe battery

Nieuwe plaats kilometerteller

Tot de volgende keer

5 opmerkingen:

  1. De XS werd eerst ook met een draadloos tellertje uitgerust. Nu niet meer.....1x raden waarom niet meer?

    Ik heb dus nog wel zo'n draadloze :( De enige plek waar ik goed ontvangst heb is met een stukje klittenband op de rand van het instapgat. Op alle andere plaatsen was het een drama. Nou het ik wel een XS van carbon, ik heb begrepen dat de ontvangst dan nog slechter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3,12V lijkt mij iets aan de krappe kant. Heb je het met de nieuwe cel geprobeerd?
    Ik heb hier wel eens wat minder volle 3v cellen gebruikt voor het een of ander maar dit gaf toch problemen. Trouwens, als de cel hier onbelast is kan de spanning in het apparaat nog iets verder zakken wat problemen kan geven.

    Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn carbon Quest doet de draadloze Cateye het 100% goed. Ik heb met een kleine aanpassing de Cateye op de bestaande plek gemonteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb geprobeerd volledig draadloos te rijden, maar ben overgestapt op een gedeelde draadloos en bedraad. Bedraad voor snelheid en afstand, draadloos voor trapfrequentie. De reden daarvoor is dat ik onderweg nogal wat interferentie heb, waardoor de draadloze versies ( ik heb er 3 verschillende getest ) allemaal op bepaalde plaatsen op "hol" sloegen of helemaal niets meer aangaven. De trapfrequentie doet dat ook af en toe, maar daar is mee te leven. Op de racefiets heb ik geen last met de volledig draadloze versies, dus of het ermee te maken heeft dat ze in de VM zitten?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen