donderdag 14 februari 2013

Heelhuids thuis

Quest uit geschud 
 Zo het was me het ritje wel weer eerst ijzel en daarna een laagje sneeuw, spekglad dus.
De Berkmeerdijk waar ik altijd overheen fiets was bijna auto luw normaal gesproken rijden de auto's met een bloedgang langs me heen.
Je kan er twee kanten op links en rechts , maar beide zijdes zijn water  en de auto bestuurders hebben hun keuze gemaakt.
Niet langs de vaarten van de Berkmeer , de auto die ik wel tegen kwam stond tegen een paal aan en had de bocht iets te ruim genomen.
Dakhaas

De bocht even te ruim genomen
Bij het oversteken van de A7 moet ik het viaduct over en het talud was spiegelglad en bedekt met sneeuw.
Ik ben rijdend boven gekomen met 3 Km/u zonder uit te stappen wel vermoeiend met een doorslaand achterwiel.
Thuis gekomen de Quest even uit geschud zodat er minder dooi water in de garage ligt de wielkasten zaten aardig vol.
Al die sneeuw inde wiel kasten zorgde er wel voor dat de vaart er op het einde van de rit er flink uit was
Er was in Twisk meer sneeuw gevallen dan in Heerhugowaard , zelfs dat kat was er mee aan en wilde graag via het raam van de bovenverdieping naar binnen.
Morgen maar kijken hoe ik af reis naar de Waard met de stalen ros of gewoon per Quest.
Ultime doorslip test


Het was bijna auto luw op de dijk
Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Was haast niet meer te doen, ben een half uur langer onderweg dan normaal overal bevroren sneeuwkorsten, gewoon te gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben de dans weereens ontsprongen, moest met de auto op pad.
    Wat er kan in winterse omstandigheden met een velomobiel:

    http://myquestforfun1.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in Zwolle zijn we de dans nog aardig ontsprongen. Tot nu toe maar een zwaardere sneeuwrit gehad dit seizoen. Een maand geleden ongeveer toen het net een paar dagen vroor. Gisteren lag er een dun laagje pedersuiker en sneeuwde het lichtjes, niet de moeite waard dus, en ook geen gladdigheid tegengekomen. Wel weet ik mijn toerkap op waarde te schatten.

    BeantwoordenVerwijderen