zaterdag 15 december 2012

Een zware dag op twee wielen

Na een poets beurt eeer als nieuw
 Het was van morgen 6 uur dat de wekkerradio het start sein van de dag gaf rond de klok van half zeven wilde ik de weg op.
De auto had ik gisteren beladen met fiets en benodigdheden om te gaan fietsen met de MTB in Oirschot.
De toch werd georganiseerd door Oliva fietsvrienden de club van Alp gangers waarmee ik in mei de berg heb bestreden.
In mei 2013 gaan we weer damn met wel 100 personen in plaats van 40 er waren dus al veel nieuwe gezichten.
De tocht was er zwaar door de regen waren er gaten vol water komen te staan die de helft van de hoogte van mijn wielen hadden.
Ook was er gewoon heel veel bagger en zand dat hard leek te zijn maar werkte als een zuigende spons.
De organisatie was top geregeld bij aankomst koffie en koek en na de strijd snert en broodjes en lekkere beloning na de inspanning
Als velombiel piloot had ik onderweg wel een paar keer een BDE ( een bijna dood ervaring ) zo zwaar was het , ik fiets dan regelmatig maar dit is een slijtage slag.
Dit geld ook voor het materieel alles piepte en knarste toen ik klaar was en daar hou ik niet van , dus bij thuis komst de boel uit elkaar schoonmaken en smeren.
Zelf 1 maal van de fiets gevallen zonder schade aan fiets en lijf en leden ,nu maar voldaan op de bank zitten.

De uitnodiging

Place to be

Klaar voor de voorwas

Heel veel plassen, bagger en zuigend zand
De ergste plekken heb ik niet op de foto kunnen nemen stilstaan was daar niet mogelijk.


Tot de volgende keer

6 opmerkingen:

  1. Jij durft.......op zo'n smal zadeltje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook best even wenen een zadel, een wiel minder en dan al die bagger,
    Ik voel mij achterse wel en mijn armen ook , maar het plezier is er niet minder om.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Matthijs,
    waarom achtervering, vreet energie door het inveren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Matthijs. Oirschot, de Parel van de Kempen. Zo wat mijn hele familie woont er ! Op de Eindhovensedijk gingen we als kind naar de tanks kijken. Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Peter
    De vering is kneiter hard en de fiets heeft veel comfort,en de keuze was toeval.
    Ik ging met de gedachte om een fiets van 1000 Euro aan te kopen.
    Deze was 350 Euro en zo goed als nieuw en nog een heel goede fiets.
    Jij weet ook dat er 13 fietsen in een dizijn zitten en deze kom je niet meer tegen ook de kwaliteit.


    Tot OBT
    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Kees,

    Een prachtig gebied heerlijk met de Mtb in de rondte gereden.
    Ik wens jullie goede feestdagen en een goed 2013.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen