zaterdag 22 december 2012

Andere pellets

Badger pelletes op het ogenblik niet leverbaar in zakken

We zitten weer warm door German pellets
 Ik verwarm ons water en huis in mei aanstaande drie jaar met een pellet cv- ketel naar volle tevredenheid gestookt op Badger pellets.
Badger heeft een nieuwe zakken afvul installatie gebouwd die nog niet goed werkt er kon dus niet geleverd worden.
Dan moet er wat anders voor in de plaats komen en dat werden German pellets ik had nog een zak Badger pellets bewaard en wilde van daag de verschillen eens bekijken.
De waren er het begint al bij de verpakking de ene van papier en de ander van plastic , het was al de de gewoonte geworden om het oude papier in deze zaken te laten inzamelen.
Uiterlijk zijn er ook verschillen Badger pellets zijn langer, glimmen meer en lijken vaster geperst ook de gegevens op de zak verschillen.
German wint het volgens de gegevens op de brandbare inhoud , vorige week heb ik de kachel nog schoon gemaakt en deze lijkt nu toch stoffiger te zien.
Ook het vlambeeld lijkt wel iets wilder en hoger te zijn het zijn echter wel waarnemingen op het oog gedaan en er is  geen meet apparatuur aan te pas gekomen.
Wat ik wel gedaan heb is beide pellet fabrikanten drie minuten in de week gezet beide welde op , alleen bij het fijnknijpen voelde ik bij Badger nog een een kern en German voelde slapper.
Welke nu beter of slechter is weet ik niet heeft er iemand anders ook ervaring ?

Boven in beeld Badger en onder German pellets

Volgens German pellets




Wat zegt Badger pellets

German in de week

Badger in de week
German na 3 minuten

Badger na 3 minuten



Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten