dinsdag 9 december 2014

Een rit met risico

Nu komt de zon van morgen donker , glad en regen
Bij het openeen van mijn achterdeur hoorde ik een motor van de strooiwagen en een gewaaschuwd mens telt voor twee.
En inderdaad het was glad een paar maal weigerde de Quest de bocht om te gaan terwijl ik al rustiger instuurde.
ook bij het uit rijden van de Wieringermeer moet is omhoog rijden de polder uit en het achterwiel sloeg door.
Waar ik dan versteld van sta dat de automoblisten nog volgas voorbij stuifen zonder last te hebben van de gladheid.
Als het mis gaat trek je als Quest rijder wel aan het korste eind tegen pak hem beet 1300 kg staal en beleef je soms toch angstige momenten .
Het is dus weer oppassen de komende tijd rustig aan en doe alles met verstand.
Ongeschonden in Den helder
Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

  1. Hoi Matthijs, ik stond vandaag ineens ook dwars op de weg. Ineens werd het glad.

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat automobilisten hun snelheid niet aanpassen zegt niets. Ik zal nooit die keer vergeten op de A1, met glad weer haalt iemand ons met hoge snelheid in. Ik zeg nog tegen mijn man: "die gaat hard". Het volgende moment raakt die auto in de slip, draait 180 graden en komt achterstevoren tot stilstand. Wonder boven wonder niets geraakt: ons niet, de vangrail niet.

    BeantwoordenVerwijderen