woensdag 19 maart 2014

Aangevallen

Soms gebeuren er vreemde dingen in het dierenrijk afgelopen weken gebeurde het enkele keren dat er verdacht veel meeuwen geluid om mijn fiets aanwezig was.
Doordat je onder de kap zit kan ik niet omhoog kijken  en zien wat daar gebeurd en vanmorgen wat dat een duidelijk tikkend geluid.
Dit veroorzaakt door nagels en of snavel van een deze mede passant , normaal is het een hond die achter de Quest aan vliegt .
Of het nu nieuwsgierigheid was of hij er last van had dat ik in het rayon van de meeuw zat blijft gissen , meestal vluchten dieren weg .
Zeker als ze door hebben als je er staat om een mooi plaatje van te schieten van uit de Quest blijft het bij een mislukte poging.
De terug reis ging met een bloed vaart met op het rechte eind de klok net niet op de 53 Km/u was ik zo weer terug op het honk.


Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

  1. Dag Matthijs,
    Ik denk niet dat het een meeuw was. Die doen wel schijnaanvallen, maar alleen als je dicht in de buurt van hun nest komt.
    Het is waarschijnlijker dat het kleine roofvogel of zelfs een kievit was.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wim ,
    Ik kan het niet voor de volle 100 pct zeggen omdat ik het niet kon zien , maar het geluid van de meeuw was alsof het naast mij oor was .
    Het blijft toch vreemd dat een vogel een fietser aanvalt , in eerst istantie daagt ik dat hij op mijn kap poepte.

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen