zaterdag 28 april 2012

Een onverwachte rit

een panorama foto van het buitendijkse gebied nabij Schardam
 Gister avond stond er een verjaardag op de planning en uit eindelijk moest ik er alleen op af en het weer was prachtig.
Wat doe je dan, dan klim je weer in je Quest en maak je een op en neertje van een 50 Km en dat is geen straf.
Ik had er voor gekozen om via Hoorn te gaan door de binnen stad een daar de dijk op te zoeken en richting Warder te fietsen.
Met een uurtje op de plaats van bestemming aangekomen de stad geeft wel enige vetraging door de stoplichten, de terug reis had ik een ander route.
Deze ging over de Hulk en het Dampte en dat scheelt een kwartier zelfs in het donker ,op de heen weg was het of ik alleen op de dijk was er was maar 1 tegen ligger.
Ook waren er mensen uit Opperdoes en die wisten te vertellen dat de eerste Opperdoezer ronden 164 Euro de kilo op gebracht,de opbrengst is geschonken aan een goed doel.
Het Hoornse hop van uit de overkant

Veel leuke kleine plaatjes  langs de voormalige Zuiderzee

the place to be

Nog een keer en klein dorpje
Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Ohh die mooie Zeevangspolder.....denk er met plezier aan terug ook het buitendijkse Etersheim ik heb daar heel wat leuke dingetjes opgedoken

    BeantwoordenVerwijderen