zaterdag 14 april 2012

Banden test vervolg

Oud en nieuw naast elkaar

Weer verder op de Moiree
Vandaag maar even een banden wissel uitgevoerd de blackpather ( 60 mm ) vervangen door een Moiree (54 mm)deze band heeft al 6766 Km afgelegd en kon nog verder.
Met De Black Panther heb ik 3732 Km agelegd afgelopen winter en twee lekke banden gehad.
De eerste met 2070 Km oorzaak een doorn en de tweede 2890 Km oorzaak een staal draadje.
De Black Panter is een aanrader voor zon dikke band heeft hij een laag gewicht, rijdt comfotabel en kleeft aan de weg.
Alleen na het omleggen vraagt het enige gewenning de band is een stuk hoger tegen over een Moiree en dan loop je even naar het goed verzet te zoeken.
Het omgekeerde zal nu ook wel het geval zijn, maar ik ben zeer tevreden met deze band en ga hem in het najaar weer monteren.

Tot de volgende keer

4 opmerkingen:

  1. Hi Matthijs,
    Waarom zou je de Black Panther eraf halen? Hij loopt licht, is goed lekbestendig en loopt licht.
    Ik zou hem erop houden.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wim,
    Soms probeer je weer eens wat en ga je hard lopend terug.
    En daarna weet je het zeker wat de juiste keuze is .

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet afdanken die band.
    Sommige mensen kunnen er weer wat mee...;-)
    https://picasaweb.google.com/103790512408664823517/Bakfietstreffen#5731682801334537250

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Theo,

    dat doe ik zeker niet ik rij de banden helemaal op, dus volgende winter gaat hij er weer om.
    En als hij dan echt versleten is stuur ik ze voor onderzoek terug naar vredestein.

    groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen