woensdag 11 april 2012

De regen geeft de natuur een boest

Het is met de Pasen niet erg lekker weer geweest de regen doet de natuur goed , alles schiet de grond uit.
Het riet langs de vaart kan ik nu nog zien over afzienbare tijd staat het riet zo hoog dat ik er niet meer overheen kan kijken.
ook kwam ik binnen een paar kilometer twee vutten nesten tegen , een mooie vogel die vroeger werd bejaagd om zij kuif voor op hoofd deksels.

twee vutten op een paar kilometer van elkaar


Nu nog zicht over het water
Vak voor de Weere spotte ik de eerste eendenkuikens het is altijd een mooi gezicht dat jonge spul, ook liep  al weer melkvee buiten.
De komende weken zal de natuur weer een gedaante wisseling ondergaan de eerst bloeiende pinksterbloemen heb ik ook weer gezien.
de eerst eenden pullen gespot

Zwart wit weer zichtbaar in de weilanden


Melk tijd ?
Straks een boortoorn

Niet helemaal goed te zien bij de vijfde molen gaat er geboord worden naar gas




Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten