dinsdag 25 juni 2013

1 en 1 is soms geen twee

Nieuwe meetpunt in de duwaco

Ook een meetpunt in een kunststof leidingdeel

De eerste meting aan de bron is een feit
Het was weer een leerzame dag vandaag en vol goede bedoelingen begonnen en het lot bepaalde echter anders.
Vandaag wilde ik samen met de monteur Arthur van Stiebel-eltron de warmtepomp in bedrijf stellen en dat wilde niet lukken.
De bronpomp kon het medium niet in bedrijf krijgen oorzaak lucht en een ontmengd mengsel van water en glycol.
De monteur heeft me wijze raad gegeven en kon niets anders doen dan zonder gewenst resultaat de biezen pakken.
De uitdaging was om het bron medium goed te mengen en te ontluchten en dat vroeg om zwaarder middelen.
Mijn broer heeft ook een installatie bedrijf in Middenmeer LeegwaterWalburg en deze had een pomp met een voorraad vat er boven , hiermee kon ik een stroom in een glas water ver oorzaken.
Door hoge snelheden in het bronsysteem te veroorzaken kom het medium mengen en in het voorraad vat is er een snelheid verlaging.
Door deze verlaging kan de aanwezige lucht uit treden de capaciteit van de pomp is toch een kleine 3 kub per uur.
De begin temperatuur van de bron is uiteindelijk uit gekomen op 12,3 graden en naar gelang de tijd verstrijkt kunnen we deze monitoren.
Het is wel jammer dat het niet gelukt is , dit is mede te danken aan een stukje onwetendheid en dat het project te lang duurt.
De ervaring leert me dat er dan ongewenste zaken insluipen , maar we zijn een leerbedrijf en we leren zelf elke dag bij





 
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten