dinsdag 20 december 2011

OBT 2011 hulp troepen zichtbaar

Aan mij was de vraag gesteld of ik de petten kon regelen , vandaag zijn ze aangekomen geleverd door Bert Koetsier werkzaam bij Amga te Hedel.
Dus de vrijwilligers zijn te herkennen aan de zwart petten Met Ridged een gereedschap merk in de installatietechniek.
Ik zou eigenlijk woensdag naar kees toe.maar direct de petten af geleverd bij de hoofd organisator en daar trof ik Kees in zijn sleutel boet.
Het lijkt zo eigenlijk best op een mijnwerker , maar Kees had zijn ex........fiets onder handen en hele ingreep.
Een drietal versleten achterwiel lagers en een vast zittende achter as de klus was bijna klaar.
Nog wat na gepraat en de stand was 115 deelnemers voor 28-11 aanstaande en Pe maakt zijn tv debuut
5-1-2012 bij omroep Max.


Zoals ik al eerder vermeld heb stook ik mijn woning met een Windhager Firewin 120 een pellet ketel.
Het eerste jaar had ik een verbruik van 5600Kg en het tweede jaar 4500, door het optimaliseren van de installatie dus  1100 Kg minder.
De eerste van de mei maand neem ik het jaarverbruik op en de tussen stand was 2080 Kg, het  totaal verbruik is 12180 Kg met 7541 branduren een gebruik van 1,61 Kg/uur.
Misschien is dit rekenvoer voor sommige onder ons?
De verbrandings waarde is 5,2Kwh/Kg met 0.3 procent as de pellets zijn verkrijgbaar bij http://www.leegwaterwalburg.nl/ en verder info van biomassa gestookte toestellen.
Morgen komt de vertegenwoordiging van Jaga (adverteerder fiets) en Duwaco langs in de vorm van Secoia een nieuw bedrijf wat een totaal pakket biedt van boven genoemde bedrijven.
De bedoeling is een duurzame samen werking op te bouwen door instructie toestellen neer te zetten en de naam bekendheid te vergroten van de fabrikanten en die van http://www.installatiewerknoordholland.nl/



Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Hi Matthijs,
    Rekenen aan energiesystemen vind ik wel leuk.
    4500 kg met een verbrandingswaarde van 5,2 Kwh per kg. Is dus
    23.400 Kwh. Da's toch wel flink. In vergelijking met een warmtepomp, wij verbruiken voor verwarming, koeling, gebruik wasmachine en douchen 6700 Kwh per jaar. Het rendement is dan ook 413%. Maandkosten daarvoor 78 euro. In onze woning van 1300 m3 is dat heel gunstig.

    Neemt niet weg dat ik de technologie van het stoken van pellets buitengewoon interessant vind. Een voordeel van de pellet technologie is dat je jezelf bij een storing makkelijker kunt redden. Als een warmtepomp uitvalt ben ik afhankelijk van derden.

    Graag tot ziens bij de Oliebollentocht.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Matthijs,
    Ik zie aan de tijd van mijn reactie dat jouw blog nog op Hawai tijdzone staat. Kun je in de instellingen op Amsterdam zetten. Dan kloppen de tijden weer. Mocht je het niet kunnen vinden, laat maar weten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best Wim,

    Dat klopt een hoog verbruik, maar ik heb ook geen standaard gezin.
    Als ik de verdeling van warm tapwater en verwarming kon scheiden had ik een beter inzicht.
    Als ik een warmte pomp zou hebben zou de cop ook minder gunstig uitvallen door het vele warmwater gebruik

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen