maandag 26 december 2011

Even uit waaien met de bukker

Vandaag even een rondje met de bukker een oude maar nog mooie mtb fiets volgens de kenners was het de top een jaar of 15 terug.
Eerst tegen de wind in achter de dijk  richting Lambertschaag en het Pannepad op, de fotos zijn van de kolk van Dussen.
Hard werken op een bukker een kleine 20 en voor de wind 30 Km/u, de oorzaak was ook dat de banden zacht waren (off road afstelling),
Het gebied is in ere hersteld en is nu een onderloop gebied er waren veel vogels, door het zachte weer leek het wel of er nog kievieten waren.
Door de wind kon ik de geluiden van de vogels niet horen en de camera kon ze ook niet dichter bij halen.


In vroegere tijden een gebied met kreken eb en vloed van de Zuiderzee en tegenwoordig de Wieringermeer.
Via de Tropweere,de Weere en Abbekerk weer naar Twisk.
Daar fietste ik langs het huis van de familie Steur, Nico de andere helft van de TLC (Twisker ligfiets club ) was thuis.
Hij had zich nog niet aangemeld bij de OBT ook niet op de grijze lijst van Kees, maar hij zal aanwezig zijn verzekerde hij me.
Ook heb ik me nog even laten vastleggen op de gevoelige plaat met de vrouw van Nico, Kees nu kan je veilig kijken zonder te botsen en je hoofd te stoten........geintje.



Tot de volgende keer

1 opmerking: