maandag 30 december 2013

Wireless fietscomputer

De aankoop
 Al enige tijd weigerde af en toe de originele Cateye velomobiel fietscomputer op zich is dat niet zo erg , maar je wilt toch weten hoeveel je fietst.
Ook heb ik de afstand meter nodig voor het testen van de Vredestein banden en bij 24.700 Km had ik er genoeg van.
En heb besloten om voor een draadloze versie te gaan al divers malen had ik de kabel op nieuw aan elkaar gesoldeerd en afgedicht met een krimpkous.
De oude stand kon ik niet invoeren dit kan wel met Sigma fietscomputers nu de stand maar achter op de ligschaal geschreven .
Optellen geblazen dus , ook kon ik mooi de overschuif stukken bekijken die ik gemonteerd had tegen het inslijten door de remkabel.
Alles zat nog keurig op zijn plek het werkt naar behoren , dit geld ook voor mijn benen de OBT zakt er langzaam uit.
Nu weer afwachten hoe lang dit systeem het vol houd , sneeuw in de wielkasten kan niet de oorzaak zijn van een aanlopende draad tegen de band .

de vorige heeft het tot hier gedaan

over schuifstuk beschermt veerpoot

Vanaf de andere kant

De opnemer op de veerpoot

Het oude beugeltje en nieuwe computer houder

De achterkant van houder

Het werkt naar behoren
Tot de volgende keer

6 opmerkingen:

  1. Dag Matthijs,
    Je kunt wel degelijk de oude km stand in je nieuwe draadloze Cateye zetten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wim ,

    Ik zal er nog eens naar kijken en het proberen , bij Sigma had ik het zo voor elkaar.

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Matthijs,
    Zet aub ook de hinderlijke woordverificatie uit. Ik heb een berichtje hierover op mijn blog gezet. Prettige jaarwisseling na een ook voor jou turbulent jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wim,

    Is geregeld en alles wat goed is gewenst in 2014.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Matthijs, je kunt inderdaad de oude stand overnemen hoor wireless vreet batterijen maar die draadjes is ook niet alles lopen ze lopen niet aan maar meestal ontstaat draadbreuk door het vele buigen op dezelfde plek en dan breekt de kerndraad na verloop van tijd.....goede jaarwisseling voor allen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Matthijs,
    bijna drie jaar gereden met wireless in de Alleweder (was wel lastig ivm metaal en het signaal). Batterij was wel elk half jaar leeg en de batterij van de zender is (was?) soms moeilijk te krijgen (12V en heel klein). Verdfer nooit problemen mee gehad. Zag wel bij bepaalde deuropeners zoals die op het pontje achter het Centraal Station in de hoofdstad dat ik ineens 80 KM per uur reed. Ook deze4 'radar' van de deur op de werklocatie Herengracht gaf dit leuke effect.

    Heel goede jaarwisseling en een zeer prettig 2014 voor jouw en je familie daar in mooi Twisk !

    BeantwoordenVerwijderen