dinsdag 1 januari 2013

De eerste rit is gemaakt

De nieuwjaars duik in Hoorn

De Westfriese omringdijk Links het Markermeer
 Zo vandaag woord en daad bij elkaar gevoegd en weer in de Quest gezapt en een klein tochtje van 65 Km weg getrapt.
De rit ging via Abbekerk ,wognum en Hoorn waar ik de dijk heb opgezocht waar bij de Schelphoek de afronding van de nieuwjaars duik te zien was.
Er kwamen veel verkleumde mensen terug op de fiets of zoekend naar hun voertuig, ik moet er niet aan denken dat koude water.
Vanaf Hoorn had ik voor en zij wind heerlijk zeilend over de dijk met een lege Quest heel wat anders dan de terug reis met bepakking van de Obt.
In Enkhuizen kon ik niet hard rijden veel voetgangers met honden , ook werd ik nog gespot door een paar Amerikanen die van alles wilden weten en foto's maakte.
Ik heb ze mijn blog adres gegeven dus kunnen ze op een later tijdstip nog een wat bekijken , nog geen 500 meter verder kwam ik een oud collega en zijn vrouw tegen.
Weer stilstaan dus en de uitnodiging aanvaard om even een koppie te doen, en bij te praten over van alles en nog wat.
Het begon al donker te worden de dijk weer opgezocht  richting Andijk ,tot Medemblik en uiteindelijk weer terug in Twisk.
Deze route heb ik ook in gedachten met de Olivia fietsvrienden medio april , maar nog maar even aftasten of daar wel genoeg animo voor is.

Een mooi stukje Enkhuizen

Nog een keer

Om de koffie bij Wim en Nora
Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Matthijs

    Ten eerste beste wensen voor 2013
    en inderdaad het is een heel leuk stukje langs de dijk kon je deze keer wel helemaal van Enkhuizen naar Hoorn komen ?
    George

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even reageren, George vraagt of je helemaal door kan over de dijk, alleen bij Wijdenes een klein stukje binnendoor om weer op de dijk te komen. Verder een mooie asfaltracebaan.

    Gr. Pé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal Goed Pe,

    Het zag er niet best uit door de vele regen was als of er elk moment een aardvershijving kon plaats vinden.
    Er stond op de nieuwe stukken dijk nog geen gras en de kei zakt op sommige stukken al van de dijk af.

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen