donderdag 24 augustus 2017

Tegenwind racen

Het rondje van vandaag 106 Km
Vandaag stond het tegenwind racen in Den Helder op het programma samen met George maar uit eindelijk ben ik er alleen op uit geweest . George had last van een onwillige Quest en moest onverrichte weer naar huis jammer maar helaas . Nog geen kwartier nadat ik was geariveerd kwam Andre kijken of wij er waren , samen hadden we veel belangstelling van het Turkse taeme en Musafa wilde graag in mijn Quest een rondje om een mooi promo voor Velomobiel .
Vandaag was het meer een test dag en morgen en overmorgen zijn de echte wedstrijden de uitdaging is dat de wind de rotor laat draaien en deze mechanisch word over gebracht naar de wielen . Zo id het mogelijk om tegen de wind in te rijden . Des te hoger het toerental van de rotor en het juiste verzet is het mogelijk om nog een redelijke snelheid te krijgen .
In de verte al goed zichtbaar

Even opgang duwen

rotor zijn goed beschermd


Er werd nog druk gesleuteld door alle teams om de puntjes op de i te zetten



Het programma boekje




En Pionon vernelling

Het team uit Amsterdam had last van een niet in lijn lopende ketting

Een van de Turkse teams 

Quest 701 in de verhuur door Mustafa 


Boven op de dijk een remproef

Te kleine wielen en een te kleine bodem vrijheid


Alles netjes afgewerkt 

Twee rotors voor de cabine

Ander Donkers 

Langs de dijk naar Huisduinen

Het zicht vanaf de duinen

Bijna een buitenland gevoel

 Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

  1. Hoi Matthijs

    Als ik wat rustiger had gereden had je weer achter mij uit gekomen ;-
    Die weg door het duin daar reed ik ook, zo als bijna elke dag

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Andre op onbekend trein altijd rustig aan .

    BeantwoordenVerwijderen