zondag 6 augustus 2017

De vakantie ingeluid

Een klein rondje West-Friesland



Een zeil charter vol met Italianen 


Haven Medemblik

Haven Andijk

Een van de kerken in  Andijk 

Blijft altijd mooi uitzicht over het water

Wind en voetbal gaven rust op fietspaden 

Mooie luchten geen minuut het zelfde zicht

de wind op de neus molen in bedrijf

Grof geschut bij Sneijder 

Grote Oost

JP Coen kijkt toe



Bijna thuis

Vlak voordat ik het land uitga nog even op de valreep mijn favoriete rondje over de omringdijk , vlak bij huis werd ik al gespot door een groep Italianen in het dorp .In de haven van Medemblik lag achteraf hun charter schip het logo op de fiets tassen was het zelfde als die op de boot . Het was relatief rustig op de fietspaden de harde wind en de dames voetbal was daar de oorzaak van wel waren er veel motoren . In Enkhuizen heb ik me zelf verwend met een gebakken vis en een ijsje een goed begin van de vakantie met daarbij ook weer belangstelling voor het gele voertuig . Het blijft altijd een mooi stuk water en weilanden en wisselende luchten . De Oude binnenstad van Hoorn  is ook altijd mooi , de Rode Steen waar JP Coen toekijkt naar de mensen op het terras zitten . Het laatste stukje door de Bennemeer de poort van Twisk begint ook al weer een vol te groeien nadat de jonge aanplant is en de zieke iepen zijn weggehaald .
Misschien ga ik de volgende ronde wel foto's maken van karakteristieke pandjes , maar eerst naar Noorwegen . 

Bennemeer 


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten