vrijdag 5 augustus 2016

Nieuwe woonwerk rit is Quest baar

Twee mogelijkheden voor de woonwerk route
Net voor Zaandam even een rust moment
Ander werk betekend ook een nieuw te ontdekken fietsroute en een mooie gelegenheid om de Noord-Hollandse Velonauten eens op te trommelen en op onderzoek uit te gaan .
Jan Geel belde af hij had museum bezoek en kon daardoor niet mee , George en Cees kwamen hier omstreeks 9.30 eerst een pot koffie en op naar Amsterdam .
Een enkele reis is 54 Km en zal zon twee uur in beslag nemen en ben voornemens om dit 1 a 2 maal in de week te gaan doen .
Ik vond het een mooie route Twisk , Hoorn , Oosthuizen ,Purmerend Zaandam en Amsterdam in grove lijn , het pont is wel wat lastig .
Deze kan een kwartier vertraging opleveren als je hem net ziet weg varen , maar dat moet maar wenen .
Net zo als de route die sneller of makkelijker kan en je elke hobbel en plek weet op het traject of alternatieven weet .
Bij  aangekomen   http://www.vakwijs.nl was collega Henk aanwezig waarmee ik volgende week aan het werk ga .
Even gezellig bijpraten onder het genot van een kop koffie en hem een prettig weekend gewenst en verteld dat ik maandag met de Quest hoop te komen .
De reis terug ging via pont Buitenhuis en langs de Woude waar we bij Wim en Marian welkom waren om even wat te drinken bedankt hier voor .
Deze route was 10 Km langer en helemaal buitenom met lange rechte stukken dus er is wat te kiezen , ik ga het meemaken de komende tijd en zal er over bloggen .
Het laatste half jaar is het Questen er bij ingeschoten en de daarbij behorende verhalen ook , heb er weer zin in .
Cees en George bedankt voor de gezelligheid het was weer ouderwets gezellig .
En wat eten en drinken

Zicht richting Zaandam


Net op tijd voor volgende afvaart van het pont  ;-))

Hoop dat dit een vertrouwd gezicht word

De nieuwe collega Henk wilde er wel even inzitten



Even reclame maken

Op haven gebied Westpoort brede fietspaden

Een gastvrij onthaal bij familie Schermer


Tot de volgende keer

4 opmerkingen:

  1. Wie weet kom ik je nog tegen op een stuk van mijn route naar Amsterdam vis Scharwoude, Oosthuizen, Purmerend, Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de hempont zaandam vaart normaal stipt, dit plan je makkelijk vanuit huis. je hebt op ten duur door hoe lang je er over doet een beetje marge bij rekenen en je grijpt bijna nooit mis. op de terugweg kom je bjna bij beekie's strada langs als ik het goed heb:P na buitenhuizenpont rij je richtng de woude en war je dan bij de forbo rechtdoor na de woude gaat, daar rechts woont beekie na 3 km:P

    this een beste route om te rijden....

    mocht je de pontjes niet willen doen... rij dan via Amsterdam-oost Schellingwoude naar Landsmeer en Purmerend:P

    gr beekie dat gebied uit z'm kop kent

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom ik je vast wel eens tegen op mijn route Hoorn,Scharwoude,Oosthuizen,Purmerend, Amsterdam Noord

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook gedeeltelijk mijn route: Wormerveer, Hempont en Amsterdam en heel afentoe Amsterdam, Pontje Buitenhuizen en Wormerveer...

    BeantwoordenVerwijderen