Nieuwe en oude anode |
nieuwe en oude schoon gemaakt |
Door alle activiteiten word dat donderdag dat ik weer naar huis fiets , wel is het deze tijd weer eens te kijken hoe kom ik de winter door.
Bij de timmerman piept de deur is het gezegde en bij de cv-monteur brand de kachel niet als je het anders stelt .
Als dat het geval is , is dat niet best voor de romantiek en meestal komt een stroring op een niet gelegen tijdstip.
De eerste klus was de controle van de anode van de boiler de kleine en oude zit er van nieuw af aan is en is nu tot 70% versleten .
ook is dit een starre de nieuwe is van een buigzame uitvoering , deze is bij een kleine hoogte nog in een boiler te monteren .
Ik heb besloten om de oud weer opnieuw te gebruiken en de nieuwe op te bergen onder het moto bete mee verlegen dan om verlegen .
De anode zit in de boiler om deze te beschermen tegen door roesten deze is gemaakt van plaatstaal die met verglaasd .
De anode staat lager in de spanningsreeks dan de boiler en de materialen waarmee de boiler is aangesloten en zal dus als eerste sneuvelen.
Ik kan er vanuit gaan dat het allemaal goed zit omdat de anode op 5 jaar gebruik op 70% zit , des te harder een anode gaat dan zijnde beschadigingen groter .
Digitale inspectie van rook kanaal |
Als dit niet gedaan word zal de luchtdruk wachter de ontbranding van de brander niet vrij geven en koud huis en water zal het gevolg zijn .
Door deze actie hoop ik dat de levensduur van de boiler lang is en de kachel niet in storing valt uit de onderste foto's kunnen jullie een idee krijgen van de brand uren , starts en gebruik.
De aansluiting van de kachel |
Brand uren totaal |
Ook het aantal starts kan je delen op het aantal uren en kom je uit op 1,62 brand uur per start het zijn wel hele getallen na pak hem beet 5 jaar.
Het is wel zo dat het een way off live moet zijn als je met dit soort verwarming gaat stoken en enige handigheid is vereist .
totaal gebruik |
totaal aantal starts |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten