zondag 6 juli 2014

Er is een tijd van komen.....maar ook van gaan

Noon bij de logeer caravan
De meiden van school
Gister avond hadden we een Twee in één het afscheid van Noon en de voetbal en dat werd een lange zit .
Noon is vanaf 24-8-2013 bij ons in het gezin en over pak hem beet over een anderhalve week gaat ze terug naar Bangkok .
In dat jaar heeft ze zich uitstekend aangepast aan het Nederlandse leventje , veel vrienden  en een hel leuke tijd gehad .
Ze spreekt vloeiend Nederlands en schrikt het ook een hele prestatie  en we kijken dan als familie niet echt uit naar het nadere afscheid .
Maar we wisten waar we aan begonnen en het hoort er allemaal bij , en denk dat we elkaar wel weer eens gaan opzoeken .
Noon bedankt voor de gezellige tijd , en dan is het weer tijd voor de volgende uitdaging de tocht naar de Middellandse Zee.
De vertrek datum komt eveneens rap dichtbij en ik ben al druk met de voorbereidingen bezig , de belading van de fiets bijvoorbeeld .
Wat neem ik mee en wat niet , water is el een van de belangrijkste wat je nodig hebt.
De Camelback van 3 liter heb ik voorzien van een nieuwe slang en bijt nippel en voorop de fiets gehangen.
Nog een paar bidons erbij  en ga zomaar naar de 5 liter drinken toe , uit ervaring weet ij dat je dit drinkt per dag als je veel zweet.
Als je iets voorbereid en doet het van te voren en je rijd een stukje gaat alles leven en kan nog terug komen op een genomen beslissing.
Er passen veel makke schapen in een hok

Fiets al gedeeltelijk bepakt

Het viel direct op dat de fiets zwaarder stuurt en ietsje minder stabiel is door het extra gewicht , ook moest ik mijn been hoger op gooien.
De oorzaak is de tas achterop met de gehele kampeer uitrusting tent, slaapspullen en een krukje en nog een tas met kook spullen .
Je staat er van toekijken wat er allemaal mee moet zonnebrand , olijfolie, afwasmiddel allemaal in kleine flesjes .
Bij de tweede ronde had ik de druk in de banden verhoogd van 4,5 naar 5.5 bar en dat trapte lichter en  de stabiliteit was een stuk beter .
Niet onbelangrijk als ik straks down hill ga , het is net zo als met de Quest hoe harder hoe beter en kans op minder kapotte banden.
Voor aanstaande vrijdag hen ik ook nog een speciale missie ik ga met de Quest naar de manege om paarden te laten wennen aan het gele gevaar dat Quest heet.
Camelback voorop de fiets gehangen

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten