Lekker met de knieën in het gras |
De Black panhter heeft er al 6000 Km achter zich gelaten en de Perfect Moiree pak hem beet 5000 en 2500 km.
De banden lijken nog in goede staat en , ik rij er net zolang mee door tot ze niet meer kunnen , en heb er geen lek mee gereden.
Wel heb ik de binnenbanden vervangen voor nieuwe , na een proef rondje bemerkte ik hoogte slag en heb maar wat vaseline op de hiel van de band gesmeerd.
Het euvel was een stuk minder na deze ingreep , de Duranos zijn op zich goed bevallen vooral het scherper sturen.
Ook is er kritiek de achterband is erg springerig tegen over de BP en de Bennemeer met een hobbelige bolle klinker weg is met deze band geen pretje.
Zeker als het nog regende met harde wind was net of het roer in de fiets zoek was , ook een voordeel is dat de fiets ietsje hoger staat .
Verkeer remmers kunne wat sneller genomen worden zonder dat de buik geschuurd word , ook staat de fiets voorover .
De lucht onder de fiets kan zonder druk opbouw weg onder de fiets , wel heeft de achterban nopjes die voor werveling zorgen.
De Duranos als reserveband |
Ziet weer stoer dikke banden |
Hoogte slag blijft een gevecht met PM |
Ik heb voor de montage van PM banden onder de e-mango groene zeep met een beetje water gebruikt. En dan floepen ze heel soepel om de velg. Geen hoogteslag. Voor pech onderweg heb ik een klein flesje Schwalbe glijmiddel in de fiets liggen. Dat werkte goed bij Marathon Plus, dus zal bij PM banden ook wel werken.
BeantwoordenVerwijderenBeste Gert,
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de tip en ik heb ook al diverse smeer middelen gebruikt . maar als het koud is , is de Pm ge gemakkelijke band om om te leggen.
Groet Matthijs