dinsdag 13 mei 2014

Test rubber weer gemonteerd

Lekker met de knieën in het gras 
Na zon driehonderd Km met de Duranos rond gereden te hebben , heb ik het testrubber weder gemoteerd.
De Black panhter heeft er al 6000 Km achter zich gelaten en de Perfect Moiree pak hem beet 5000 en 2500 km.
De banden lijken nog in goede staat en , ik rij er net zolang mee door tot ze niet meer kunnen , en heb er geen lek mee gereden.
Wel heb ik de binnenbanden vervangen voor nieuwe , na een proef rondje bemerkte ik hoogte slag en heb maar wat vaseline op de hiel van de band gesmeerd.
Het euvel was een stuk minder na deze ingreep , de Duranos zijn op zich goed bevallen vooral het scherper sturen.
Ook is er kritiek de achterband is erg springerig tegen over de BP en de Bennemeer met een hobbelige bolle klinker weg is met deze band geen pretje.
Zeker als het nog regende met harde wind was net of het roer in de fiets zoek was , ook een voordeel is dat de fiets ietsje hoger staat .
Verkeer remmers kunne wat sneller genomen worden zonder dat de buik geschuurd word , ook staat de fiets voorover .
De lucht onder de fiets kan zonder druk opbouw weg onder de fiets , wel heeft de achterban nopjes die voor werveling zorgen.
De Duranos als reserveband 

Ziet weer stoer dikke banden


Hoogte slag blijft een gevecht met PM
Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

  1. Ik heb voor de montage van PM banden onder de e-mango groene zeep met een beetje water gebruikt. En dan floepen ze heel soepel om de velg. Geen hoogteslag. Voor pech onderweg heb ik een klein flesje Schwalbe glijmiddel in de fiets liggen. Dat werkte goed bij Marathon Plus, dus zal bij PM banden ook wel werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Gert,

    Bedankt voor de tip en ik heb ook al diverse smeer middelen gebruikt . maar als het koud is , is de Pm ge gemakkelijke band om om te leggen.

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen