dinsdag 9 april 2013

Langzamerhand wordt de bestemming duidelijk.

Afgelopen vrijdag heb ik in mijn bericht geschreven dat ik een dagje naar de UK ging om ervaringen op te doen met een revolutionaire systeem.
De ries gaat naar Cambridge daar ga ik met monteurs mee kijken hoe het een en het ander werkt en gemonteerd moet worden.
Dit op uitnodiging van ADG Dynamics de Nederlandse importeur van deze systemen ik ben razend benieuwd hoe dit werkt.
Ook wat de verschillen zijn met conventionele  systemen, daar gebeurt de warmte overdracht van het dak naar de opslag tank met vloeistof en daar is zon of helder licht voor nodig.
Dit systeem werkt denk ik met een gas en daar blijkt minder licht voor nodig te zijn (aggregatie  toestanden )
Uit de site kon ik de benodigde info nog niet halen maar aanstaande donderdag zal het me helemaal duidelijk zijn en zal het in woord en beeld bloggen.

Bloemkool onder het net tegen duiven en hazen

Gisteren heb ik me zelf verwend door met de motor te gaan en op de terug weg lekker langs de kust getoerd van Den Helder tot Schoorl.
In het weekend had ik te veel drukte om een rondje om te gaan en nu was het een combi van woonwerk verkeer en een blokje om.
Dat is van de nood een deugd maken en niet benzine verstoken helemaal voor de lol , vandaag weer per Quest naar Heerhugowaard en weer retour van morgen was het 0 graden en vanmiddag 11 en niet zo veel wind.
Het miezerde wel de natuur heeft het hard water nodig de toplaag van de klei is gort droog en dit heeft toch nadelige gevolgen voor de groei en de bloei van het voorjaar groen.
Ook de weidevogels kom niet goed aan het voedsel en ik zie ze op plaatsen waar je ze niet verwacht in tuintjes en parken.
de tulpen bedden worden langzaam groen
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten