maandag 22 april 2013

Een luxe probleem


Wederom een witte wereld

Cees oogst zon licht

Het PV-systeem hangt binnen onder een lichtkoepel
Van morgen was het weer kiezen tussen verschillende voertuigen Velomobiel , auto en motor , uit eindelijk is het de motor geworden.
Het is toch een rijk gevoel day je de keuze hebt uit een aantal voertuigen en het valt niet mee om alles te gebruiken .
De dag heeft maar 24 uur en dat 7 dagen inde week , het werk en het gezin nemen veel tijd op en dan kom je niet toe aan motorrijden.
Het voordeel is nu je rijdt geen benzine op voor niets en je komt nog aan op het werk ook, ik had mijn wintervoering al uit mijn pak gehaald.
Gezien het plaatje met de schapen was het flink koud en was ik iets te voorbarig geweest wel was er flink zon in Den Helder.
Cees heeft zijn eigen PV panelen geïnstalleerd onder een lichtstraat en dat werkt nog behoorlijk goed nu de data nog even loggen.
Een kleine warmte pomp installatie
Zonder boren van een bron warm water en warmte
Vorige week was ik mee geweest met ADG Dynamics daar had ik beschreven dat mogelijk de Madic-box naar Nederland zou komen.
Dit gaat niet door onze systemen zijn beter als de Engelse en het product is niet geschikt voor onze markt,
Wel kwam de eigenaar met een een andere folder op de proppen met mooie installatie schema's die volgens mij zeer goed bruikbaar zijn.
Het werkt op de buiten temperatuur in combinatie met een warmtepomp die weer stroom krijgt van PV-panelen.
Dan kan je dus voor energie nul je huis verwarmen en douchen en er zijn systemen om zwembaden mee te verwarmen ,
Deze ontwikkelingen ga ik volgen en beschrijven voor nadere info www.agddynamics.nl

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten