zondag 23 december 2012

Servicepunt Leegwater was open

George op knieen bij zijn eigen Quest
Gister avond had ik om een uur of tien nog even contact via Facebook op de chat , en vertelde dat ik de Quest nog even ging nalopen voor de OBT.
Hij had me al eens gevraagd om samen even de voorpoten van de zijn fiets even uit te bouwen en  de daaraan bevestigde onderdelen te controleren.
De veerpoten hebben we schoongemaakt net zoals de remmen , hier en daar een paar druppels olie of een lik vet erop.
Als je schroefverbindingen droog in elkaar draaien er komt vocht en zout bij gaat het moeilijker los en dat geeft altijd ergernis.
Ook hebben we alles even nagetrokken er was een schroef van een as die ik anderhalve slag kon aandraaien.
Tot slot hebben we de remmen nog even gesteld en gezekerd met nagellak , George ging weer goede remmend en verend naar Wieringerwerf.
Zo de tweede veerpot zit er bijna weer in

Als je dan met een fiets bezig bent ...zie je gebreken

Tevreden terug van een test rit
Tot de volgende keer

6 opmerkingen:

  1. weet niet precies waarom ik niets kan publiceren
    maar probeer het nog een keer

    Matthijs,
    Hartelijk dank voor alle leermomenten niet alleen deze keer maar ook afgelopen jaar,
    De veerpoten veeren weer de gebreken die we gevonden hebben zal allemaal goed komen
    nog maaals dank
    George

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan als het weer eens zo komt.


    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral die loskomende wielkast komt mij bekend voor op dit moment. Hoe los je dat op Matthijs? Gewoon met een polyester reparatiekit?

    Gr. Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Robert-Jan,
    Ik heb zwarte Sikaflex gebruikt, dat spul lijmt/dicht af en is enigszins flexibel.
    Goed schoonmaken met remmenreiniger, met luchtpistooltje uitblazen en kitten maar; zit weer goed voor jaren.
    Gr.Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik hieruit concluderen dat er weer een Velomobielgarage is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arnold,
    Ik ben geen expert ,maar altijd bereid om een helpende hand toe te steken.
    Om de hele week aan het werk te zijn en in het weekend sleutelen is te veel van het goede.
    Als er vraag naar is en ik kan een dag in de week minder werken en omruilen voor onderhoud aan velomobielen is het misschien het overwegen waard.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen