vrijdag 5 april 2013

Een dag vol verrassingen

Wederom een dag met verrassingen ik had een viertal cursisten van een woningbouw deze manen wilden wat leren over het installeren van leidingen.
En bijkomende zaken tijdens de kennis making vertelde dat het de eerste keer was dat ik deze cursus in deze hoedanigheid en niets had voorbereid .
Even angstige blikken normaal gesproken hou ik een telefonisch interview en schat ik de persoon op waarde in.
Dit keer was dit niet gebeurd en moest het ter plekke inschatten , de eerst opdracht was het leren solderen en vervolgens een werkstuk waar het buigen en het solderen in verwerkt zat.
Toen de groep in tweeën gesplitst op eigen verzoek , twee een radiator aftappen , afvullen en weer in bedrijf nemen.
En de ander twee hadden te maken in oude huizen dat ze moesten aanlengen op oude loden water en afvoer leidingen.
Ter plekke een opdracht bedacht en de bondige hulpmiddelen op de computer getoond en de bewerkingen voorgedaan.
Er was verwondering dat ik soldeerde met een stearine kaars en dat het lood zo schoon werd , daarna lekker zelf aan de gang.
De mannen hadden een prachtige leerzame dag gehad waarbij ze niet te veel hoefden te luisteren en zelf lekker aan de gang waren geweest.


Op het einde van de dag ging ook de telefoon nog of ik nog verlegen zat om een zelf een cursus te volgen .
Ik was er niet op tegen aanstaande donderdag reis ik af naar Engeland en laat het me overkomen en zal hier nog over schrijven.
Toen de laatste verrassing even rissen en bij het voorbij gaan bleek het een bekende te zijn Ron Zutt een man uit de vriendenkring .
De man fietst met een racefiets tussen Heerhugowaard en Abbekerk en ben met hem mee gefietst en even bij gepraat over de dagelijkse zaken.
Ik heb tijdend de rit ook veel naar mijn freewheel geluisterd  en Ron het leek wel of hij last kreeg van een lekke koppakking met 25 Km/u met de wind op de kop.
En zo zie je maar weer je kan van heel veel kleine zaken genieten de hele dag door.




Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten