vrijdag 23 november 2012

Op bezoek bij Flamco en VSH

Vandaag hadden we een dubbele boeking in onze werkplaats de School of engineering en een groep makelaars vrouwen zoals ik al een eerder beschreven.
En dan heb je een uitdaging om het in goede bannen te leiden ,dus de netwerken maar even nalopen.
De uitkomst was een excursie naar Flamco en VSH in Bunschoten en Hilversum ,de reis van uit Heerhugowaard verliep voorspoedig.
Het ontvangst bij Flamco was perfect koffie, thee en koek en een korte presentatie van de firma en van de materialen.
En een goed te begrijpen les over expansievaten in diverse soorten , maten en toepassingen.
Daarna volgde een interessante rondleiding door de fabriek waar diverse expansie vaten worden geproduceerd.
Het gehele proces was te volgen van de rol tot en met het poedercoaten  en tot slot het magazijn , dat zeer compact was in gericht met een maximaal gebruik van de vierkante meters.
Na deze rond tour was het tijd voor de lunch er was genoeg en de broodjes waren heerlijk er werd tijdens het eten bijna niet gesproken.
Na het versterken van de inwendige mens ging de reis naar VSh in Hilversum ook weer een goed ontvangst met koffie en koek en wederom een korte presentatie van het ontstaan en de producten.
Wegens bedrijfs geheimen mocht ik geen foto's maken van het productie processen om de concurrentie mee te laten kijken.
Jammer maar begrijpelijk en heb het ook niet gedaan om het vertrouwen in elkaar niet te beschamen.
Wat we er te zien kregen was indruk wekkend een zeer efficiënte productie met hele grootte precisie en daardoor zeer concurrerend tegen over de andere fabrikanten.
Ik denk dat ik van een geslaagde dag kan spreken goed oplettende leerlingen en zeer gemotiveerde gastheren die het ons aan niets deed ontbreken.
Iedereen bedankt voor deze leerzame en gezellige dag.


Ps het beeld materiaal komt nog ik zit an mijn tax volgens de server hoe los ik dit op ?


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten