maandag 3 juni 2019

Grensland tocht 2019

Zo kijk je er naar uit en zo zit je thuis je blog weer bij te werken en het was fantastisch het afgelopen weekend . Het mooiste bericht kreeg ik bij thuiskomst dat Chris ontslag heeft gehad bij het ziekenhuis .  Zijn vrouw had ik bij de start gesproken aan het begin van de tour en was als een soort van verslaggeefster in de weer om Chris op de hoogte te houden . Ik wens hen dan ook een voorspoedig herstel en nog vele Kilometers toe .


Dit jaar was de aanpak vanuit N-H wat anders als vorig jaar na wat minder goede ervaring in Twee dagen heen en terug . Dit was super relaxed dag afstanden van ca. 140 Km per dag konden genieten van door George gemaakte routes . Hij had gebruik gemaakt van racefiets routen in plaats van gemakkelijk doorfietsen . Zo kwamen we op plekken waar we normaal niet kwamen en de tussen stop en het eindpunt het zelfde waren .

Ook was er een zwaan kleef aan George haalde mij op  en Arnold sloot aan in Hoorn en door naar Amsterdam . Daar sloten Erwin en Fred nog aan en Victor ter hoogte van Loenen langs het Amsterdam-Rijn kanaal op naar de camping Tussen de dijken in Tiel .
Het ontvangst was daar weer heel hartelijk en voeden ons echt gast na de nodige Biertjes en eten heel tevreden de tent in .



 De volgende morgen sloten Ruud , ???? , en Bastiaan nog aan die heeft mee gefietst tot Elsendorp en is na de lunch weer richting huis gegaan . Door naar Roermond waar de eerste deelnemers de tent al hadden opgezet .



Door het mooie weer kon er lekker buiten gegeten worden , op de avond van aankomst werd er pizza gegeten . Ook de volgende morgen was er ontbijt en na 9.00 uur het vertrek naar het startpunt van de tocht .  Daar waren nog meer Velomobiel rijders in totaal een kleine 40 , Olivier was de voorrijder en de bedenker van deze mooie tocht . Wat heel mooi was dat er heel veel door autoluwe gebieden is gereden . Een stuk door Limburg en Selfkant een Duitse gemeente die geloof ik uit 15 gehuchten bestaat . Het waren hoofdzakelijk wegen die voor agrarische ontsluitingswegen om de landerijen te bereiken .









































Ook de tussenstop was heel goed verzorgt koffie met vlaai en de lege plekken konden nog opgevuld worden met brood met heerlijk beleg . Na de tocht was er nog een plechtigheid op de plaats waar Erwin was verongelukt bij OBT 2018 . Bijna iedereen ging mee dit geeft toch de saamhorigheid als groep van mensen met de zelfde passie uit alle windstreken vandaan . Mij persoonlijk deed het mij best wat, Wilco deed een woordje en herdacht ook nog meer verongelukte ligfiets collega's .










Daarna op naar de BBQ en een gezellig samen zijn , na een nacht slapen en een ontbijt op naar Tiel in een kleinere formatie .
De rest moest weer aan het werk of had andere plannen , dus met zijn drieƫn op pad naar Tiel het was daar weer een feest . Tijdens de rit hadden we de wind in de en de snelheid rond de 35 om koelwind te genereren daardoor was het goed te doen .
Na een nacht waarin ik vijf kwartier per uur heb geslapen het laatste stukje naar huis , kreeg ik een app van Ssas Scherrenberg . Hij is ons tegemoet gereden en bij Breukelen is hij langs de Vecht naar huis gereden .

Als laatste wil ik de organisatie bedanken er valt gewoon niets op aan te merken , en niet te vergeten de andere deelnemers voor de gezelligheid .
Ook George , Arnold  en Cees die we een beetje hebben geplaagd om dat hij wat anders had ,zoals ik op FB las De Noor Hollanders zijn doordrenkt van gezelligheid …….. op naar editie 2020

Tot de volgende keer

5 opmerkingen:

  1. Was weer een mooie rit, fantastisch evenement en weer een mooie rit om op terug te kijken en vast te verheugen op volgend jaar. En Cees plagen ? Volgens mij was dat iets anders, meer confronteren met verkeerde keuzes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Matthijs, vervelende typo, het was niet Erwin die aansloot ... het was een fijne rit samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pim sloot de tweede ochtend aan, samen met Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, mijn naam is Anne Marieke, ik kom uit Amsterdam, maar ik woon met mijn man in Waterton Lakes National Park, Canada. Woorden kunnen niet verklaren hoe opgewonden ik ben voor het herstel van mijn gebroken huwelijk en nu is mijn man volledig terug nadat hij mij en onze kinderen aan een andere vrouw heeft nagelaten. We zijn al vijfentwintig jaar getrouwd en tijdens ons huwelijk hebben we een aantal strijdpogingen doorstaan ​​totdat hij uiteindelijk met onze kinderen vertrok en naar Melbourne verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. Alle contactmiddelen geblokkeerd, waardoor communicatie ongeldig is. Ik voelde dat mijn leven voorbij was en mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. Ik probeerde alleen voor mijn kinderen sterk te zijn, maar ik kon de pijnen die mijn hart plaagden niet beheersen, ik was verteerd door verdriet en pijn omdat ik echt van hem hield. Ik denk elke dag en nacht aan hem en vind altijd dat hij bij me terug moet komen, ik werd letterlijk gek en had een goddelijke interventie nodig, dus vertelde ik al mijn problemen aan een vriend of de mijne die soortgelijke uitdagingen had. Ze leidde me naar een zeer krachtige man genaamd Doctor osagiede. Ze zei dat hij de enige reden was voor geluk waar ze tot op heden van genoot. Dr. osagiede kan helpen bij het herstellen van verbroken relaties, ze zei dat ik het moest berechten. Ik nam contact met hem op via zijn e-mailadres doctorosagiede75@gmail.com en hij gaf me instructies over wat ik moest doen en toen deed ik het, dus hij deed een liefde voor mij. Tot mijn grote verbazing belde mijn man na drie weken en zei dat ik hem net zo veel miste als de kinderen, ik was zo verrast, mijn hart was vervuld van vreugde en opwinding en ik maakte grond om mijn tranen te verduisteren. Hij verontschuldigde zich voor zijn fout en verontschuldigde zich voor de pijn die hij me en de kinderen had aangedaan. Dat is de manier waarop hij met veel liefde en vreugde naar ons terugkeerde en vanaf die dag was ons huwelijk sterker dan daarvoor. Dankzij Drosagiede is hij zeer krachtig, dus besloot ik mijn verhaal te delen vanwege die vrouwen en mannen. wie heeft ervaren wat er is gebeurd. Ik wil dat je weet dat er een oplossing is. Drosagiede is de oplossing, een echte en krachtige gieter die lange tijd heeft gebeden om vrouwen en kinderen te helpen in tijden van pijn. En heeft ook spreuken om HIV, kanker, enz. Te genezen. GOED GELUK.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen