We hebben het weer gehad OBT zo kijk je er nog naar uit en zo maak je een verslag van het jaarlijkse evenement .
Om een uur of 8 arriveerde de mannen Jan , Cees en George een paar bakken koffie erin en gaan met die banaan . De pret duurde niet lang van onze Jan moesten we helaas afscheid nemen zij Quest spoorde niet en kwam niet opgang . In Wognum is hij huiswaarts gegaan en met zij drieën verder met de lekke banden tour 14 om precies te zijn . George de topper heeft al dit leed in zijn eentje gedragen , op een geven moment hebben we gepaste afstand gehouden en geen opmerkingen gemaakt .
Het eerste stuk hadden we veel neerslag en naarmate de reis vorderde weer het weer beter , het fiets een stuk makkelijker zeker als je in onbekend stedelijk gebied komt . We hadden ook een route zonder blokkades maar moesten toch de fietsen uit om er langs te kunnen .
Na heel veel lekke banden en denk een uur of twee vertraging was er een warm welkom in het scouting gebouw door de organisatie . Douchen bed opmaken en op naar de Chinees waar we lekker hebben gegeten en een biertje genomen zodat we voldaan naar bed konden .De tocht
We lagen allemaal op de lange regel zoals we dat in West-Friesland zeggen en dan word je gewekt met de geur van gebakken eieren en spek wat een straf heerlijk . Zon Eerste nacht is het altijd even wennen en er waren wat hout hakkers aan het overwerken maar dat hoort erbij . Er was leed en lief Wilco was out of order hij heeft de hele dag nog in bed gelegen met 39 graden koorts nadat zijn vriendin hem opgehaald had .Jammer voor hem op naar de volgende OBT , er was nog meer leed in de vorm van schades . Altijd een domper op voor de desbetreffende deelnemer en organisatie zeker als deze niet verder kunnen . De foto's van de schades waren van een Noorse deelnemer maar kon door en zijn beide veroorzaakt door straat meubilair ( paaltjes )
Cees over zijn Q 5 en George over zijn DF allebei prachtige fietsen maar hebben mij doen besluiten om voorlopig in mij Quet 701 te doen door rijden .
Terug reis
Om 6.15 werd ik wakker en ben als een muis naar het toilet geweest en weer terug de zak en op eens kreeg iedereen het op zijn heupen en ws een ieder aan het aankleden en pakken. De fietsen stonden onder het ijs en heb mijn kap binnen laten ontdooien . Na wederom een goed verzorgd ontbijt was vertrek rond een uur of 9 rustig aan de stad door . Het gebeurde enkele keren dat mijn achterwiel doorsloeg extra oppassen dus in de bochten . Cees had nog even nog even een angstig moment , hij was ingesloten tussen twee spoorbomen bij een volledig geautomatiseerde tram . Zonder signaal of waarschuwing gingen deze dicht , met de neus onder de slagboom door en de kap tegen de slagboom kond de tram passeren . ook hebben we geen lekke banden gehad alleen een ontspoorde ketting onder een ketting wiel en dat was alles om 14.30 lande ik weer in Twisk . Het langste op onthoud was bij een Amerikaans restaurant in Breukelen ongeveer op de helft van de af teleggen afstand .
Wel was daar nog een akkevietje een jonge gast zat aan George zijn fiets en trok de kap er zo af en het antwoord van ma waarom ben je zo kwaad het hij dacht dat het een speel toestel was .
Zo zie je maar weer blijf altijd je voertuig in het vizier houden want als er wat vernield word ligt de dader op het kerk hof .
Verder wil ik de organisatoren bedanken met deze mooi prestatie , de overige deelnemers , Cees , George en Jan . Op naar OBT 2018 , weet iemand nog wat van de NVT ?
Tot de volgende keer
14 lekke banden vind ik heel indrukwekkend ;-)
BeantwoordenVerwijderenEn dan verwacht je er ook nog wel een aantal op de terugweg. Ik ben weer herstellende. De koorts lijkt weg.
BeantwoordenVerwijderenIk heb in ieder geval de 'harde kern' weer mogen ontmoeten, dat was mijn tochtje zeker waard!
BeantwoordenVerwijderenIk vond het echt wel jammer dat ik je gemist heb Wilco! Dat doen we nog een keer over met zijn tweeen binnenkort als je weer beter bent.
Verwijderen