woensdag 9 november 2016

Dag Moirree

Geen gat maar een wak


 Nu er weer meer word gefietst 26,5 Km enkele reis 4,5 Km meer als naar Heerhugowaard naar Den Oever .
De route bestaat uit lange rechte stukken met heel weinig beschutting en dan wil je geen banden leed en daar had ik wel last van .
Vorige week stond de Quest met een platte bande in de garage na het plakken en een paar dagen verder een canvas breuk .
Vanmorgen weer lek een stuk glas in de band dit heeft de reserve band zo beschadigd dat er weer een canvas breuk aan zit te komen .
Dit betekend het einde van het Moirree tijdperk na 10 jaar testrijden na het vertrek van Harry Peppelman heb ik geen nieuwe meer gehad .
Ik was best tevreden over de band alleen het omleggen en het centreren was een probleem zeker als het koud was .
Tijdens het om leggen viel me op dat het de schwalbes zo gemakkelijk ging , ook het zingende geluid met glad en nat wegdek zal er niet meer zijn .
Nu afwachten hoe het met de nieuw omgelegde Schwalbes gaat , ik houd jullie op de hoogte .
Het stuk glas uit de band


Een Moirree probleem

De nieuwe aanwinst

Een ander merk

Handleiding in de wikkel
Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Hoi Matthijs ik heb nog een setje Marathon+ hangen met veel profiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 10-15 Mm zonder problemen in mijn ervaring. Als achterband tot 30 Mm.

    BeantwoordenVerwijderen