vrijdag 1 januari 2016

De eerste kilometers in 2016

Onderdijk
 Zo de kop is er weer af , ik was niet goed opgestaan geworden en had bedacht dat fietsen de klacht verholpen zou worden door een stukje te fietsen .
Een inderdaad fietsen werkt genezend het hartritme had zich weer hersteld soms heb ik daar last van niets ernstigs maar moet binnen 48 uur wel over zijn .
Ook ben ik even bij de familie Geel langs gegaan , Jan had zich gisteravond aangemeld voor de Noordelijke Velomobieltocht .
We gaan breken met de traditie en gaan met  drie Questen naar Slochteren op een aanhangwagen omdat de tocht zondag verreden word  .
Maandag moet ik weer op tijd in Almere zijn en wil niet te vermoeid zijn door de nachtelijke fiets tocht .
Het is nog een kleien 200 Km en als je daar om 18.00 aan begint en met een snelheid van 30 gemiddeld is de aankomst tijd na middernacht ,
Te laat de weker gaat om 6.00 uur en we kunnen ook niet maken dat we niet te gaan tijdens de OBT is Marjon  geactiveerd om iets te organiseren .
Jan , Arnold en inclusief ik zelf gaan er op aan ijs en weder dienende om aan de tocht deel te nemen .
De eerste platte band is een feit

Eerste tocht ruim 70 Km
Zonder deelnemers geen tocht , na het bezoek bij de  familie geel ben ik naar Hoorn gereden en een stuk over de Westfriese omringdijk naar Enkhuizen gereden .
Het was een drukt van belang fietsers , auto's , motoren en ligfietsers 4 stuks , heel bijzonder op zon kort stukje .
Drie open driewielers en een tweewieler , bij Onderdijk begon het wat zwaarder te gaan enkwam moeilijk de bocht door ,
Bij controle bleek mijn rechter voorband langzaam te zijn leeg gelopen en nieuwe er in en op naar huis .
ook dat was de eerste in 2016 doordat er veel mensen op de been waren had ik ook direct belangstelling van een stek kinderen ,
Altijd leuk om over je hobby te vertellen en zo meer bekendheid te geven aan Velombiel rijdend Nederland .


De Westfriesedijk omringdijk nabij Schellinkhout
Gisteravond was ik geëindigd met een spreuk en kreeg een tegen spreuk toe gezonden van een motor vriend . Kon er om lachen onder de foto van de motor staat deze beschreven  en er zit een kern van waarheid in .
Kreeg van daag een tegen spreuk .
Matthijs, rij niet sneller dan je redende engel kan vliegen
Tot de volgende keer

1 opmerking: