maandag 2 november 2015

Morgen niet met de Quest

Bij aankomst viel het wel mee
Morgen kies ik vanuit het oogpunt van veiligheid niet met de Quest naar den helder en kies ik voor blik .
Regen , wind en kou deren me niet maar mist is vreselijk zeker als je over een 80 Km weg rijdt ook nog in het donker .
Het verkeer in de polder rijdt niet zacht ook niet over de 60 Km zones en voel me dan soms toch wel angstig als ze hard en dicht langszij passeren .
Onder de kap heb je dan helemaal geen zicht en moet je met open vizier rijden om nog wat te zijn moet deze open .
Zo voel je dat het comfort van de kap verloren gaat en kan je nog beter met de standaard geleverd schuim kap rijden .
De rijwind die naar binnen komt valt rechtstreeks op je bezweten lichaam zo zie je maar weer een oplossing geeft ook weer een ander probleem .
Dubbel slecht zicht

Vanavond kwam de mist op als poepen
Bagger ven tegemoet komend verkeer
Tot de volgende keer

1 opmerking:

  1. Beste Matthijs,
    Ik heb goede ervaringen met het volgende. In het koude seizoen gebruik ik een laag afgeknipt Schermer schermpje, die zit dus net voor het vizier van de kap. Ik stel het schermpje vrij rechtop. Het vizier zet ik op een kier zodat net over het lage schermpje kan kijken en net onder het vizier door. De wind wordt nu opgetild door het schermpje en over het vizier geen geleid. Het gevolg is dat je een 100% beeld op de weg hebt en zelfs met - 16 niets van een koude luchtstroom op je gezicht en borst voelt. Nadeel is wel dat de deflector wat minder goed werkt dus je hebt wat eerder wat damp op het vizier, aan de voorkant, de zijkanten blijven vrijwel altijd schoon. Geen probleem want je kijkt er toch onderdoor. In de praktijk kun je een behoorlijke kier openhouden.
    Groet
    Jan Holtland

    BeantwoordenVerwijderen