|
Bijschrift toevoegen |
|
Nieuwe branderbus |
Zoals alles zijn onderhoud nodig heeft was vandaag de pellet kachel aan de beurt na zon 13500 uur waren er versleten delen.
De brander bus was voelbaar lichter en ook meet baar en zit er in om de buiten bus te beschermen tegen in branding.
de sleuven worden afgedekt door de schud zeef en het middelste gat komt de brander kop hier word de primaire lucht toegevoerd.
Door deze lucht toevoer is de verbranding optimaal door de bolle vorm van de brander kop worden de pellets verdeeld.
Het gemiddelde verbruik per brand uur is een kleine 1,7 Kg , de meting is over de tijd van ruim drie jaar.
Het is toch mooi dat ik in eigen beheer kan doen ook tijdens het stook zijzoen moet ik diverse malen de as la en andere onderdelen reinigen om de boel brandende te houden.
Met andere woorden dit systeem is niet geschikt voor mensen die 100 procent voor het gemak gaan het is een way of life
|
De buiten bus waar secondaire lucht word toe gevoerd |
|
Oude branderbus |
|
Na zoveel bedrijfs uren |
|
Totaal verstookt |
|
Weer in bedrijf |
Tot de volgende keer
Hi Matthijs,
BeantwoordenVerwijderenThanks for lesson on Pellet burners. I have to say I have learned something new today!
Greetings from Canada
Kevin
Het heeft niks met de Quest te maken maar het heeft wel te maken met het kopje duurzaam .
BeantwoordenVerwijderenOok is het geen info die je overal kan krijgen en vertel uit eigen boek dit zonder commercieele doelen .
Matthijs