tag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post523206208038970817..comments2023-05-28T14:41:15.554+02:00Comments on Quest 701: Net nieuw die kap en toch....... ?Matthijs Leegwaterhttp://www.blogger.com/profile/06478976627626231301noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-6794880396798234232013-12-01T07:52:54.307+01:002013-12-01T07:52:54.307+01:00Grappig, ik had bij de Sinnerkap de gaten dichtgem...Grappig, ik had bij de Sinnerkap de gaten dichtgemaakt voor de wedstrijd over de dijk. Daarna heb ik ze dicht gelaten tijdens het forensen. Door de grote opening aan de achterzijde heb je inderdaad voldoende ontluchting. Toch blijft het ruitje beslaan. Nu heb ik de gaten weer geopend en is het beslaan bijna helemaal verdwenen. Het vizier op slechts 1 centimeter is voldoende om het vizier nagenoeg condensvrij te houden. Dat beetje wind dat door de zijkant naar binnen komt is eigenlijk een welkome verfrissing. Alleen mijn hals en schouders worden daardoor een beetje koud maar een motorcolletje verhelpt dat eenvoudig. <br />Ik probeer altijd zo lang mogelijk in het kort door te fietsen, pas als het ECHT koud wordt gaat het lange spul aan. Bij de lange kleding hoeft een motorcol weer niet omdat het vest hoger sluit. Veel plezier met je kap!Robert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-5454564034451940552013-12-01T07:50:20.980+01:002013-12-01T07:50:20.980+01:00Hallo Matthijs, Ik heb de originele Sinner Tourcap...Hallo Matthijs, Ik heb de originele Sinner Tourcap nu een jaar in mijn bezit, en hij is niet meer van mijn Quest af geweest. Mijn ervaring is dat de open gaten, alleen bij harde zijwind storend zijn. <br />Vooral in combinatie met slagregen of hagel kan het handig zijn om 1 kant tijdelijk af te sluiten.<br />Ik zou het zicht naar opzij en naar achteren door de gaten alleen niet willen missen. <br />Met parkeren daarentegen zouden ze afsluitbaar moeten zijn, daarom ben ik benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jouw project.<br />Groeten,<br />MartenMarten Drenthhttps://www.blogger.com/profile/14784696653199834688noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-78321682619348902012013-12-01T00:20:03.451+01:002013-12-01T00:20:03.451+01:00Hi Matthijs,
Ik denk dat je bedoelt om de lijzijde...Hi Matthijs,<br />Ik denk dat je bedoelt om de lijzijde open te laten. De loefzijde komt de wind vandaan en die wil je juist niet om je oren voelen.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-77471742082816451522013-11-30T23:09:12.397+01:002013-11-30T23:09:12.397+01:00Dag Wim,
Dat had ik ook al een beetje bedacht, mij...Dag Wim,<br />Dat had ik ook al een beetje bedacht, mijn gedachte was om bij harde zij wind de loef zijde open te laten.<br />Hier door blijft de ventilatie in takt door de onderdruk die ontstaat , in principe kan je dan met 1 ruitje toe.<br />En deze kan je dan ook nog verplaatsen en word over ventilatie en afkoeling voor voorkomen .<br />Maar bedankt voor het mee denken , ik zal je op de hoogte houden .<br /><br />Groet MatthijsMatthijs Leegwaterhttps://www.blogger.com/profile/06478976627626231301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-62893618788076043412013-11-30T23:07:34.770+01:002013-11-30T23:07:34.770+01:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.Matthijs Leegwaterhttps://www.blogger.com/profile/06478976627626231301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769111984462917710.post-54762882809122440632013-11-30T21:30:31.424+01:002013-11-30T21:30:31.424+01:00Dag Matthijs,
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. ...Dag Matthijs,<br />Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. <br />Die gaten zitten er niet voor niets. Je nieuwe kap sluit achter vrijwel op de tunnel aan. Daardoor is er geen luchtdoorstroming door de kap om beslaan van het vizier te voorkomen. In de eerste Sinner kappen zaten ook geen gaten, die zijn er later ingekomen om warme vochtige lucht af te voeren.<br />Het weer - deels - afsluiten van die gaten zorgt voor het beslaan van je vizier. Om die reden heeft een Velomobielonderdelen.nl kap een opening aan de achterkant. Ook een deflector achter het grote vizier. Het nut daarvan zal je zeker nog duidelijk worden :)<br />Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.<br />Groeten,<br />Wim<br /><br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.com