dinsdag 6 januari 2015

Het begin van de 25 Km limit

De schrik sloeg er even in

Het was vanmorgen weer vroeg op bij het eerste moment van het ontwaken voelde nog of het midden in de nacht was .
Na twee weken vrij is het toch weer even wennen om in het gareel te komen 5.30 is erg vroeg , en den de vaste rituelen.
Broodtrommel vullen, broodje eten en de koppen snellen in de krant het Noordhollands dagblad en daar sloeg de schrik me om het hart .
Niet harder als 25 Km/u op het fietspad is dit bedoeld om snelle pedelecs/ brommers te weren en op de rijbaan te laten rijden .
Of krijgen wij er ook mee te maken als Velomobiel piloten zitten we in een beetje een grijs gebied en de ene keer werk het met je mee of gaat dit tegen ons werken.
Over een ding kunnen we het eens zijn er moet nog veel gebeuren aan onze fietspaden ze zijn te smal zeker met het overhangende groen in de zomer maanden.
Dan hebben we het niet gehad over te krappe bochten en onhandig geplaatste bedieningspaal voor de verkeerslichten.
Vanaf 30 Km/u begin ik zelf net een beetje lekker te rijden en ons voertuigen zijn bij vele onbekend en denken dat er een hulp motortje inzit .
Het is te hopen dat dit plan niet doorzet maar de overheen iets gaan doen aan de fietspaden beter te maken in plaats van symptoom bestrijding.
De woonwerk rit is goed verlopen droog morgens een windje in de rug en in de middag een noor-hollands windje tegen .
Ook hebben Cees en ik het nog over de volgende tocht gehad de deelname aan de elfde editie van de Noordelijke Velombieltocht .
Met name de overnachting met stalling voor onze voertuigen is van belang , de kans daarop is het best net buiten Assen dachten we.
Wie heeft er nog tips of idee het moto is mooi voor weinig het gaat om 4 / 5 slaapplaatsen .

Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

  1. Matthijs, de journalisten zetten osn bewust of onbewust weer eens op het verkeerde been. Lees de discussie op het ligfietsforum op google maar. Het advies voor bromfietspaden is 40 km/uur en voor niet verplichte fietspaden is het advies 25 km/uur. Daar kunnen we dus gewoon boven de 30 op de weg blijven rijden.

    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Matthijs
    Voor de velomobiel maakt dat niet uit, we mogen nu toch al gebruik maken van de rijbaan en dan heb je gelijk geen onenigheden meer met "bromsnor"

    groeten, andre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Matthijs,
    Ik woon net even verder van Assen dan net buiten Assen. Maar geen probleem, er gaan een hoop snurkende fietsers bij mij in de kelder, ruimte zat.

    BeantwoordenVerwijderen